Avatar billede futuregrafix Nybegynder
04. juli 2005 - 12:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SSL med iis på win2003

Hejsa...

Kan det lade sig gøre at køre SSL på iis på en win2003 maskine, éller det kan det - men hvordan og hvorledes, bære man sig ad og kommer igang med det??

På forhånd tak...
Avatar billede venturer Nybegynder
04. juli 2005 - 13:12 #1
Det er ikke MEGET svært, men der er lige et par ting der skal gøres for at det kan virke :)

Du skal have et SSL certifikat (du kan lave et selv eller købe/finde det ude på Nettet). Hvis du vil lave det selv skal du have installeret din egen Certifikat Server (CA - Certificate Authority). CA kan du finde under til Add-/Remove Programs på din server.

Når du har installere CA'en er her en side der beskriver hvordan du sætter din IIS op til at bruge det.
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/WindowsServer2003/Library/IIS/89c7ef2f-f7d6-483c-8b08-ae0c6584dd4d.mspx
Avatar billede ttopholm Nybegynder
04. juli 2005 - 15:08 #2
Du kan også gå ind på http://cert.startcom.org/

Og får lavet et gratis der, men du skal være opmærksom på at du kan kun have et ssl certifikat pr. IP med IIS
Avatar billede venturer Nybegynder
13. juli 2005 - 09:43 #3
Han kan nu godt have flere pr. IP. Mere korrekt er at han kun kan have ét pr. IP+port kombination. Men det er ikke så brugervenligt at bruge alternative portnumre.