Avatar billede pfp Nybegynder
04. juli 2005 - 10:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Eksportere SQL Server 2005 database

Hejsa,

Jeg har en database fra SQL Server 2005 (beta experience) som jeg gerne vil eksportere til en anden SQL Server 2005 på en anden maskine.

Nogen der ved hvordan det gøres? Jeg syntes ikke rigtig der følger nogle tools med, som f.eks. Enterprise Manager som der var i SQL Server 2000?

/pfp
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2005 - 12:02 #1
2005 indeholder vel også EM, men 2005 Express indeholder vel ligesom 2000 MSDE ikke EM
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2005 - 12:02 #2
BACKUP og RESTORE var vel en oplagt mulighed
Avatar billede pfp Nybegynder
04. juli 2005 - 12:06 #3
Jeg har den udgave der hedder "SQL Server 2005 Developer Edition - Community Technology Preview".

Jeg (tror) jeg har valgt fuld installation, men den har ikke installeret EM. Den ligger ihvert fald ikke sammen med resten i start menuen.

Ved du hvad "Native Clients" er?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2005 - 12:13 #4
i nyere MS terminologi betyder native "ikke .NET"
Avatar billede pfp Nybegynder
04. juli 2005 - 12:15 #5
Okay. Skal EM startes fra en shell eller? Syntes det er underligt der ikke er en genvej til den
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2005 - 19:40 #6
hvis der ikke er en genvej, så er den der nok ikke

men OSQL er der vel !

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 15:28 #7
OK ?
Avatar billede pfp Nybegynder
04. august 2005 - 13:24 #8
Hej,

Beklager den sene respons, er tilbage fra ferie nu.

Har fundet OSQL men der stopper al forståelse så også :)

Det lyder bare for utroligt at der ikke er en GUI klient der kan eksportere en SQL database.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2005 - 20:28 #9
Developer Edition burde have EM.

Men ellers er det såmænd ikke så svært at bruge BACKUP i OSQL.
Avatar billede pfp Nybegynder
23. august 2005 - 22:42 #10
Jeg har givet op...tabellerne var tomme og derudover var det "kun" stored procedures jeg skulle have kopieret.

Så jeg kopierede strukturen af tabellerne som sql tekst med et freeware tool og ligeså med sp'erne.

Eneste ulempe var at jeg havde ca. 80 tabeller og et godt stykke over 100 sp'er :) Godt der ikke var data i.

Tak for hjælpen.