Avatar billede ttx-dexter Nybegynder
03. juli 2005 - 22:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af ens bios - farligt?

Jeg har dette bundkort "Asus P5WD2" omsider er der kommet en opdatering til dens bios.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

- Mit spørgsmål er så... Hvordan skal denne installeres? Skal det foregå gennem "Asus Update Utility" eller???? Filen er hedder "WD2P0422.ROM" hvordam er fremgangsmåden..

Jeg har aldrig prøvet dette før... Er det dumt jeg kaster mig ud i dette / eller skal jeg have hjælp fra bekendte?

Håber i kan give et hint!

Mvh Dex
Avatar billede kop Nybegynder
03. juli 2005 - 23:21 #1
Hvis din putter køre så. så lad den køre.som den er :: Hvorfor vil du opdate din bios
::: Meget kan gå galt.
Avatar billede tubber Juniormester
03. juli 2005 - 23:23 #2
Det nemmeste er gennem Asus update util...
Du kan også gøre det med en dos start disk, hvor der kun er de nødvendige filer for boot + flash util og bios rom filen......
Der skal skrives lidt for at gøre det, bruger du dos metoden (som efter sigende skulle være sikrest) så gør dig selv den tjeneste at rename wd2p0422.rom til bios.rom inden du ligger den på disketten, da du skal skrive filens navn når du har startet dos utillet......

Jeg vil dog sige jeg har personligt aldrig haft problemer med at flashe bios med Asus Flash Util........

Og en god ide er at tage backup af den gamle bios inden du flasher, så du kan ligge den ind igen hvis den nye bios ikke helt arbejder ordenligt sammen med dit bundkort.......

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
03. juli 2005 - 23:25 #3
En anden god ting kan være at sætte den til hvor der bliver brugt minimalt med strøm i huset/lejligheden, da en strømafbrydelse kan være fatal......

Bruger du Asus flash util til windows er det ikke svært, og bruger du dos metoden, så LÆS DET HELE inden du går i gang, så skulle det heller ikke være så svært :)

/Tubber
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. juli 2005 - 23:25 #4
Tubber: Hvor finder du den gamle BIOS?
Avatar billede tubber Juniormester
03. juli 2005 - 23:25 #5
Dog vil jeg holde med kop, hvis der ikke er nogen opdatering som du har behov for så vil jeg nok også sige det er dumt at flashe.....
Avatar billede tubber Juniormester
03. juli 2005 - 23:26 #6
Bruger du dos util, så spørger den om den skal gemme den gamle bios på disketten inden den flasher....
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. juli 2005 - 23:28 #7
Tak :)
Avatar billede tubber Juniormester
03. juli 2005 - 23:37 #8
Vil lige nævne at Asus har lavet et program til at ligge alternative bootbilleder ind.......
Det vil jeg advare imod, for passer Bits,Opløsninger,Størelse samt filstørelse ikke til det som det skal være så fryser du maskinen og kan ikke engang boote for at få det væk, eller bios update
Avatar billede tubber Juniormester
03. juli 2005 - 23:37 #9
Og et svar ;)
Avatar billede ttx-dexter Nybegynder
04. juli 2005 - 21:47 #10
Tak for hjælpen tubber