Avatar billede tobizaz Nybegynder
02. juli 2005 - 00:28 Der er 8 kommentarer

Mit onboard lydkort

hejsa.. jeg har problemer med det lydkort der sidder i mit bundkort.. har ingen lyd og den siger at der ingen lydenhed er installeret.. har installeret driveren som følger med og opdateret den via microsoft's Hp.. men lige meget hjælper det..
Mit bundkort hedder k8upgrade-vm800 og driveren der skal bruges til er fra c-media, og hedder 3d audio.. nogen der kan hjælpe mig ?
Avatar billede positron33 Nybegynder
02. juli 2005 - 03:04 #1
Hejsa

Hmm, har du prøvet disse drivere?:

http://www.asrock.com/Drivers/VIA_Chipset/Audio/UDA046_build02.zip

Inden du installerer de nye drivere, så husk at afinstaller de gamle lyd-drivere, inde i Kontrolpanel, tilføj/fjern programmer.

Derefter installér de nye drivere, og genstart computeren. Hvis problemet stadigt fortsætter, så prøv at gå ind i Kontrolpanel -> System -> Hardware -> Enhedshåndtering. Tjek efter om der er nogle konflikter (udråbstegn foran de forskellige enheder)

Held og lykke
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. juli 2005 - 08:58 #2
Alle drivere du behøver ligger på cdèn, der fulgte med bundkortet.
Avatar billede tobizaz Nybegynder
02. juli 2005 - 09:16 #3
Jep men jeg har også installeret drivere både fra cden og senere fra nettet.. den siger at de er installeret og den viser ingen fejl i enhedshåndtering, hvilket jeg finder en smule mærkeligt..
Avatar billede positron33 Nybegynder
02. juli 2005 - 10:27 #4
Hmm, okay.. Lige et spørgsmål. Har du altid haft dette problem? Hvis ja, hvor lang tid?
Avatar billede c-holst Novice
02. juli 2005 - 11:05 #5
tror du har glemt at installere driverne til dit chipset først. Prøv evt at installere dem fra cd'en
på mit system, kan lydkortet godt installeres og se ud til at fungere korrekt, men det virker ikke før chipsettet er installeret
Avatar billede halifax Nybegynder
02. juli 2005 - 13:44 #6
Prøv at tjek efter under Computeradministration - Tjenester. Rul ned til den der hedder Windows Audio og se om den er startet - ellers gør det.
Avatar billede positron33 Nybegynder
04. juli 2005 - 02:10 #7
Har du i øvrigt tjekket at du har indstilet alle dine pins/jumpere rigtigt på dit bundkort?
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 15:34 #8
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst