Avatar billede samsayit Nybegynder
01. juli 2005 - 18:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formattering af datetime?

Jeg har et timestamp til rådighed, som jeg henter ud:
<xsl:value-of select="RecordCreated" />

Men denne er, når den vises, formatteret som en dateTime, altså ala:
2005-07-01T17:19:28

Kan jeg på en nem måde omslutte ovenstående <xsl:value-of... i en formatterings-funktion, så det udskrives på en "pæn" måde (uden time, minutter, sekunder), f.eks.:
1 July 2005

Jeg vil lige tilføje, at jeg ikke ved ret meget om xslt, men jeg er i færd med at sjusse mig igennem noget (en engangs-forestilling).
Avatar billede softspot Forsker
01. juli 2005 - 19:23 #1
hvis du ved det altid er det format, kan du evt. bruge funktionerne substring-before() og substring() til at splitte datoen ad. Noget i stil med:

<xsl:variable name="datepart" select="substring-before('2005-07-01T17:19:28','T')" />
<xsl:variable name="year" select="substring($datepart, 1,4)" />
<xsl:variable name="month" select="substring($datepart, 6,2)" />
<xsl:variable name="day" select="substring($datepart, 9,2)" />
<xsl:value-of select="$day" />
<xsl:call-template name="getmonth">
  <xsl:with-param name="month" select="$month" />
</xsl:call-template>
<xsl:value-of select="$year" />

funktionen getmonth kunne så se således ud:

<xsl:template name="getmonth">
  <xsl:param name="month" select="0" />

  <xsl:choose>
    <xsl:when test="$month=1">January</when>
    <xsl:when test="$month=2">Feburary</when>
    <xsl:when test="$month=3">March</when>
    <xsl:when test="$month=4">April</when>
    <xsl:when test="$month=5">May</when>
    <xsl:when test="$month=6">June</when>
    <xsl:when test="$month=7">July</when>
    <xsl:when test="$month=8">August</when>
    <xsl:when test="$month=9">September</when>
    <xsl:when test="$month=10">October</when>
    <xsl:when test="$month=11">November</when>
    <xsl:when test="$month=12">December</when>
    <xsl:otherwise>NOT SPECIFIED</xsl:otherwise>
  </xsl:choose>
</xsl:template>
Avatar billede softspot Forsker
01. juli 2005 - 22:44 #2
Ja, rent faktisk behøves man jo ikke lave den der substring-before som jeg startede med :)
Avatar billede samsayit Nybegynder
02. juli 2005 - 18:30 #3
Mange tak for feedback, softspot.
Jeg går ud fra, at jeg kan erstatte datoen med RecordCreated, altså:
<xsl:variable name="datepart" select="substring-before(RecordCreated,'T')" />
eller
<xsl:variable name="year" select="substring(RecordCreated, 1,4)" />

Som nævnt er jeg ikke nogen haj :) Jeg vil forsøge mig med ovenstående, og se om jeg kan få det til at virke (ikke helt sikker på, hvor i dokumentet jeg evt. skal placere linierne, men det er måske underordnet - jeg prøver ad :)
Avatar billede samsayit Nybegynder
02. juli 2005 - 18:56 #4
Perfekt! Det eneste jeg måtte rette i din kode var </when> sluttagget, som skulle være </xsl:when> - udover at indsætte RecordCreated istedet for timestampet, selvfølgelig.
Jeg siger mange tak!
Avatar billede samsayit Nybegynder
02. juli 2005 - 18:56 #5
Ups. Opret svar for point :)
Avatar billede softspot Forsker
03. juli 2005 - 20:41 #6
Sorry... jeg havde ikke testet det, og det gik lidt hurtigt med at taste det ind (man skal jo være hurtig for at komme først med svar herinde ;)

Glad for at du fik det til at fungere (trods alt) :)