Avatar billede mastera Nybegynder
01. juli 2005 - 14:12 Der er 1 løsning

Problemer med Maxtor Onetouch II 300 gb ekstern harddisk

Jeg har fået anskaffet mig sådan en sag for et par måneder siden, men har haft en del problemer med den. Jeg har kun normal usb i min pc, men harddisken kører med usb 2.. Hvad jeg ved af, har det ikke nogle indflydelse på mit problem. Det har kun den ulempe, at jeg overfører langsommere, end hvis min pc også havde haft usb 2.
Men nu til problemet:

Jeg har connected den til pc'en og installeret medfølgende software og drivere, men det er kun sjældent, at jeg kan få kontakt til den. Jeg tænder svinet, og min pc siger, at en usb device er plugged ind og efter et par minutter kommer der den grønne pil nede i værktøjslinien, som er symbol på den er connected. Men går jeg ind i My computer er der tilsyneladende ikke noget nyt drev. Jeg kan lade den stå i lang tid, men det kommer ikke. Det sker dog en sjælden gang, at det kommer frem, men så kommer den grønne pil også frem lige med det samme når jeg har tændt den og ikke efter et par minutter. Jeg har overført en 50 gb blandede software til harddisken, som nu ligger der, og det irretere mig meget, at jeg kun kan få kontakt til den en gang om ugen cirka. Det skal lige siges at mit pc-system er ntfs og maxtor-harddisken kører med fat32. Jeg ved ikke om dette har noget med sagen at gøre??? Jeg har afprøvet den på en anden pc med usb 2 og også ntfs system og den opfører sig på præcis samme måde der. Så det kan ikke være min pc eller usb port der er noget galt med.

Er der nogle der kan hjælpe mig?

-MasterA-
Avatar billede mastera Nybegynder
01. juli 2005 - 14:16 #1
forkert gruppe