Avatar billede tripwire Nybegynder
01. juli 2005 - 12:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af subnets, hvorhenne?

Hej

(vi snakker rent internt, så ikke noget der skal ud på det store vide internet)

Hvordan opretter jeg et "subnet" på en iis. Eksempel:

I vores interne DNS er oprettet en record til "newdomain" så man kan skrive "http://newdomain". Hvordan får jeg så oprettet et subnet så jeg kan skrive "http://subnet.newdomain" ? Skal dette gøres i vores DNS eller IIS. Jeg forestille mig at man måske kunne gøre det uden at involvere DNS'en, ved at IIS sendte ned til en subfolder.. men det håber jeg at I kan hjælpe med :)

/Trip
Avatar billede ttopholm Nybegynder
01. juli 2005 - 16:59 #1
Hvilken version af IIS kører du og hvilket os...
Avatar billede tripwire Nybegynder
02. juli 2005 - 22:59 #2
Jeg er usikker på versionen af IIS'en. Det er den der følger med windows2003 server...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. juli 2005 - 23:05 #3
Så er det IIS 6, Du går bare ind og opretter et nyt website med host value subnet.newdomain.tld eller hvad det skal være... Dette gøres i IIS konfigurationsværktøjet..
Avatar billede tripwire Nybegynder
04. juli 2005 - 08:09 #4
Jamen, det lyder jo nemt... lægger du et svar?

Tak for hjælpen..
Avatar billede ttopholm Nybegynder
04. juli 2005 - 08:45 #5
det var så lidt