Avatar billede linux_newbie Nybegynder
07. april 2001 - 22:44 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

php vs. flash

hejsa

vi er nogle stykker der ved og ligge en struktur til et snake spil i flash ... med highscore og hvor man kan skrive navn så vil jeg lige høre jeres vurderinger m.m

vi vil lave et flash spil og det er ikke problemet... men hvis nu hvis har flash til at sende vores highscore videre til en php fil :

som skal skrive highscoren ned i en database om man skal kunne skrive sit navn .... noget der vil give noget hjælp eller komme med lidt hjælp til hvordan man kunne lave det script. i korte ord skal scriptet kunne:

1.

modtage en variabel fra en flash , hvor varialen indeholder en highscore.

2.

php filen skal så spørge efter et navn hvorefter den skrive den ned i en database  og skriver en top 10.
og listen skal sådanne lidt ala det her :

        ?!?!!?!?Highscore?!?!!?!?
      1. navn  score

og så skal den forsætte ned til 10 ... såå jeg tænkte på er det nemt og lave og om der er nogen som vil lave det mod nogle points sæføli... såå giv lidt feedback på ideen og om i vil hjælpe..

jeg giver flere points hvis i vil hjælpe.. eller er det 1point kun lige for noget info :)

Avatar billede linux_newbie Nybegynder
07. april 2001 - 22:46 #1
btw se lige bort fra min anden post jeg har lavet i (D)html hvis i tjekker der.... :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. april 2001 - 23:25 #2
Her er spillet:

http://www.flashkit.com/movies/Games/Full_Game_Source/Snake_Ga-Jeffrey_-2067/index.shtml

Så mangler du bare noget php eller asp, der kan skrive higscore listen ud til en txt fil. For flash kan godt læse en txt ind uden et asp eller php script. Derefter skal du lave en scene med en highscore liste i spillet.

/per
Avatar billede uller Nybegynder
09. april 2001 - 09:20 #3
I skal bruge en funktion i Flash(5) der hedder loadVariablesNum(url,level,method);

men sig os lige hvad det I mangler hjælp på, er det flash delen eller php / asp delen???
Avatar billede brandy Nybegynder
09. april 2001 - 14:11 #4
Skal det smides i en MySQL database?

[Brandy]
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
09. april 2001 - 17:13 #5
hejsa

det vi gerne vil have hjælp til er, hvordan man får taget den variabel som flashfilen sender vider et til phpscriptet som skal skrive det i en fil eller nærmere lave en highscore liste, en top 10... og den skal oz smide det i en sql database :)

hvis det kunne hjælpe lidt ?
Avatar billede brandy Nybegynder
09. april 2001 - 17:56 #6
CREATE TABLE highscore
  Name char(15),
  Score int(11),

<?
$conn = mysql_connect(\"host\", \"bruger\", \"pass\");
mysql_select_db(\"database\",$conn);

if($Score && $Name) {
  $Query = \"INSERT INTO highscore (score, name) VALUES($score, \'$name\')\";
  mysql_query($Query, $conn);
};

$result = mysql_query(\"SELECT * FROM highscore ORDER BY score DESC\",$conn);
while($myrow =  mysql_fetch_array($result)) {
  print \"<B>Name:\" . $myrow[\"name\"] . \"</B><BACKGROUND COLOR=\'#062E65\'><BR><FONT FACE=\'VERDANA\' SIZE=\'2\' COLOR=\'#000000\'>\\n\";
  print \"Score: \" . $myrow[\"score\"] . \"<BR>\\n\";
}
?>

Det skulle virke! Vriker for mig i hvert fald!

[Brandy]
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
10. april 2001 - 15:18 #7
hejsa brandy ....

hmmm det ser ud til at være meget rigtig dit script.. men kan det udskrive en top 10 til en php og holde styr på det løbende ? ... hvor mange points vil du have for at lave det ?
Avatar billede brandy Nybegynder
10. april 2001 - 15:49 #8
Jeg ser lige på det...for det udskriver hele highscoren som det er nu.

[Brandy]
Avatar billede brandy Nybegynder
10. april 2001 - 16:02 #9
<?
$conn = mysql_connect(\"host\", \"bruger\", \"pass\");
mysql_select_db(\"database\",$conn);

if($Score && $Name) {
  $Query = \"INSERT INTO highscore (score, name) VALUES($score, \'$name\')\";
  mysql_query($Query, $conn);
};

$result = mysql_query(\"SELECT * FROM highscore ORDER BY score DESC LIMIT 0,10\",$conn);
while($myrow =  mysql_fetch_array($result)) {
  print \"<B>Name:\" . $myrow[\"name\"] . \"</B><BACKGROUND COLOR=\'#062E65\'><BR><FONT FACE=\'VERDANA\' SIZE=\'2\' COLOR=\'#000000\'>\\n\";
  print \"Score: \" . $myrow[\"score\"] . \"<BR>\\n\";
}
?>

Sådan der! Nu viser den kun top 10!

det er LIMIT 0,10 som sørger for hvor mange den skal vise.

Ang. point, så vil jeg da gerne ha\' en masse...*Gg*

[Brandy]
Avatar billede brandy Nybegynder
10. april 2001 - 16:21 #10
http://www.andys.dk/test.php

Her et test-eksempel.
Avatar billede brandy Nybegynder
10. april 2001 - 22:07 #11
Kan du få det til at virke?

Hvad siger du til 150 point?! - kan også hjælpe med Flash\'n hvis det skulle være jvf. flash top10 *Ss*

[Brandy]
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. april 2001 - 18:24 #12
hej brandy .....

eh problemet med dit link der er nok der password på .. og jeg har ikke testet endnu davi ikke er helt færdig med flashen .... men et sted mellem 100-150points kan vi nok blive enige om .. ?
Avatar billede brandy Nybegynder
11. april 2001 - 18:27 #13
fint! Jeg smider lige et nyt link 2 sec...
Avatar billede brandy Nybegynder
11. april 2001 - 18:29 #14
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. april 2001 - 18:32 #15
hejsa

tjaa det ser ud til at virke og vil det så oz , hvis den fra flash filen modtager 2 variabler ? ... og skrive dem ind der ? .. det er lige det vi skal bruge
Avatar billede brandy Nybegynder
11. april 2001 - 18:36 #16
Jeps! - det du gør er at lave et textfield med variablen name og scoren gemmes i en variabel kaldet score, så bruger du bare en LoadVariables hvor du kalder dit highscore.php script! - jeg kan godt prøve at fikse det hvis i ikke selv kan finde ud af det.
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. april 2001 - 18:38 #17
hejsa brandy.. .

heh ... jo flashen er snart færdig.. men gider du lave et eksempel hurtigt så jeg kan se det virker og så kan du få 130 points ? :)
Avatar billede brandy Nybegynder
11. april 2001 - 18:42 #18
Jeps! jeg skynder mig lige ;-)
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. april 2001 - 18:46 #19
kanon .. hvor langtid .. kan du gøre det på ? . jeg er her max 15min mere ?
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
11. april 2001 - 19:00 #20
Well jeg smutter.. men jeg kommer tilbage imorgen .. såå smid et link til dit flash og php . så kigger jeg på det imorgen :) .. hygge
Avatar billede brandy Nybegynder
11. april 2001 - 19:06 #21
Fino! - men det er vist ikke så let alligevel...jeg gi\'r det et forsøg!
Avatar billede brandy Nybegynder
11. april 2001 - 22:26 #22
http://andys.dk/test/score.html

Den kan sende til MySQL - men af en underlig og irriterende årsag, kan jeg ikke få skidtet til at modtage noget!!! - Så hvis vi ikke kan finde en løsning, så må i nok nøjes med at få selve top10 listen i HTML - MEN det skal kunne lade sig gøre!!!!

[Brandy]
Avatar billede quinnx Nybegynder
13. april 2001 - 14:22 #23
hejsa

tjaa vores flash skal nok ordne det med variabler .. men bare phpen kan sortere de highscores.. så at den sortere hvis man f.eks har score 10 og nogenfår highscore 11.. så skal den jo holde styr på det....

sååå bare spring over flash , men ka n du ordne det overnævnte er det points til dig :)
Avatar billede brandy Nybegynder
13. april 2001 - 15:00 #24
Den er fjong nu! - den sorterer samtlige scores, og viser kun top 10

[Brandy]
Avatar billede brandy Nybegynder
13. april 2001 - 16:20 #25
CREATE TABLE highscore
  Name char(15),
  Score int(11),

<?
$conn = mysql_connect(\"host\", \"bruger\", \"pass\");
mysql_select_db(\"database\",$conn);

if($score && $name) {
  $Query = \"INSERT INTO highscore (score, name) VALUES($score, \'$name\')\";
  mysql_query($Query, $conn);
};

$result = mysql_query(\"SELECT * FROM highscore ORDER BY score DESC LIMIT 0,10\",$conn);
while($myrow =  mysql_fetch_array($result)) {
  print \"\". $myrow[\"name\"] .\"  \" . $myrow[\"score\"] .\"<BACKGROUND COLOR=\'#062E65\'><BR><FONT FACE=\'VERDANA\' SIZE=\'2\' COLOR=\'#000000\'>\\n\";
}
?>

Det her virker! Fra flash\'en sender du bare name og score.

[Brandy]
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
13. april 2001 - 19:20 #26
hejsa brandy

det ser finno ud . og hvis du garantere det virker er points til dig :) så det vil sige hvis nu der er en der har 10 points og en anden spiller spillet og får måske 25 points så placeres han højere oppe ? :)
Avatar billede brandy Nybegynder
13. april 2001 - 19:29 #27
Jeps! - og i kan altid ændre det til f.eks en top 20 ved at ændre:
LIMIT 0,10    til LIMIT 0,20

Og ja, den sorterer efter hvormange point man får.

mvh

[Brandy]
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
13. april 2001 - 23:08 #28
hejsa min ven ..

du har lige reddet min dag :))))))  såå hvis du gider hjælpe senere .. ville jeg lige høre om du har icq ?
Avatar billede brandy Nybegynder
13. april 2001 - 23:11 #29
Det har jeg 112840781.

Skulle jeg ikke have 130 point??
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. april 2001 - 13:30 #30
hejsa

jeg kontakter dig nok engang :)