Avatar billede amplex Nybegynder
30. juni 2005 - 16:31 Der er 8 kommentarer

exchange backup

hej

jeg vil gerne høre hvordan laves backup af mailserver exchange 2003.
der er 3 databaser arhus, randers og grenå i exchange mail.
jeg bruger Windows backup i windows 2003 server.

min måde at lave backup:

1. laver først fuld backup med systemstat.
2. senere kun exchange database aarhus,randers og grenå

er det rigtig måde lave backup?
skal man have backup af exchange database når man laver fuld backup?

hilsen
amplex
Avatar billede holmus Nybegynder
30. juni 2005 - 16:35 #1
Du kan via ntbackup også lave en decideret exchange backup, af det der hedder Information store.. Med den og systemstate i hånden, skulle du gerne kunne lave en disaster recovery! :)
Avatar billede karser Nybegynder
30. juni 2005 - 16:44 #2
...eller findes der massere af rigtig gode 3.parts programmer som kan lave backup af enkelte mailbokse også. En meget nice feature i forbindelse med restore...Hvis du ikke har denne mulighed, skal du lave en full restore, hvis en bruger eks. kommer til at slette en mail, som ikke skulle være slettet! ...og det er lidt bøvlet!

Men ja, ellers kan NTBackup gøre jobbet, som holmus så rigtig skriver. Men kun på hele Exchange databasen (Store niveau)... Altså er denne form for backup "kun" anvendelig i en disaster sutiation.
Avatar billede amplex Nybegynder
30. juni 2005 - 21:15 #3
hej

tak for svaret.
det var en god beskrivelse af problemmet

hilsen
amplex
Avatar billede amplex Nybegynder
30. juni 2005 - 21:49 #4
hej

når man laver backup af mail server.
skal man to gang lave backup hver dag.
de vil sige, først backup af systemstat og harddisk og senere backup exchange database.
er det rigtig jeg gøre?

hilsen amplex.
Avatar billede holmus Nybegynder
30. juni 2005 - 21:51 #5
Du kan sagtens køre det i samme rutine...
Avatar billede karser Nybegynder
04. oktober 2005 - 17:10 #6
Mon ikke det er lukketid her???
Avatar billede holmus Nybegynder
21. februar 2006 - 10:02 #7
amplex, det er ikke god karma at lade dine spørgsmål stå åbne i så lang tid... Du mister googwill..
Avatar billede holmus Nybegynder
21. februar 2006 - 10:02 #8
Goodwill, that is...