Avatar billede flakeybanana Nybegynder
29. juni 2005 - 13:41 Der er 3 kommentarer

At finde flere forekomster af det samme i en enkelt tabel

mit problem er at jeg skal finde alle instanser i en tabel som forekommer mere end en gang.

et eks:

i en tabel der ser ud som følger

unikID|navn|irellevant|irellevant

skal jeg finde alle de instanser hvor et navn eksisterer mere end en gang. de to instanser af navnet vil selvfølgelig have forskellig unikID men navnet er det samme.

det utræk jeg skal ende op med skal indeholde alle de navne i tabellen som går igen og den skal indeholde alle instanserne af disse navne. hvis Jens går igen 3 gange skal utrækket indeholde Jens 3 gange.
Avatar billede teepee Nybegynder
29. juni 2005 - 14:30 #1
prøv det her, har ikke selv prøvet:

select unikId, navn
from tabelnavn
where navn in (select navn
                from tabelnavn
                group by navn
                having count(navn) > 1)
Avatar billede flakeybanana Nybegynder
29. juni 2005 - 14:55 #2
Tak det funger...skide godt, tak.
Avatar billede teepee Nybegynder
29. juni 2005 - 15:06 #3
Du kan evt. lige smide en "order by navn" på så du får samlet dine navne