Avatar billede Bakken Juniormester
27. juni 2005 - 23:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

extern Harddisk

jeg vil gerne høre om der er nogle der har kendskab til usb hardiske, jeg skal have lagt concorde c5 regnskabspogram over i den. Det skal være sådan at når jeg har lavet det skal man kunne tage harddisken med og bruge på andre pc.

hilsen
Brudeservice
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
28. juni 2005 - 10:44 #1
Det kan du ganske sikkert ikke. For det første lægger sådan nogle programmer små stumper ind i den såkaldte registreringsdatabase i Windows, som er nødvendige for at programmet kan køre og for det andet vil den øvrige kopisikring af programmet sikkert stoppe dig.
At flytte rundt på en ekstern harddiske svarer til at kopiere filerne ud på eksempelvis en CD og kopiere dem ind på en anden computer. Dette er der naturligvis en masse kopisikring, der forhindrer dig i.
Avatar billede leif Seniormester
14. juli 2005 - 14:21 #2
Med lige netop C5 kan du faktisk sagtens gøre det ! Du sætter bare harddisken til den maskine du vil bruge så får du et ekstra drev i Denne Computer, det går du ind på og ind i mappen hvor du har lagt C5, der er en fil der hedder c5w32.exe den kører du så skulle C5 meget gerne starte !

Til en anden god gang, så find en mere passende kategori fx. i dette tilfælde kunne det have været http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/konomiprog/Concorde/ så vil du næsten med garanti få et mere korrekt svar.