Avatar billede tvacn Nybegynder
26. juni 2005 - 22:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsætning af "Objects" i Word

Jeg har nu og da brug for at indsætte et dokument som objekt i et Word dokument, f.eks. i form af en pdf fil. Det går udmærket, så længe filen ikke fylder mere end én side excl. top- og bund margen, men er den større, går den ud over bund margen, og er den mere end én side, er efterfølgende sider væk.

Hvad kan jeg gøre for at få et "object" delt ud over flere sider?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2005 - 08:01 #1
Du kan ikke indsætte en .pdf i word. Det blir tusindvis af sider med tal og symboler.
Avatar billede rvm Nybegynder
27. juni 2005 - 08:11 #2
Et objekt i Word kan desværre ikke fylde mere end en side. Så du må dele det op i flere bider eller indsætte det flere gange.
Avatar billede tvacn Nybegynder
27. juni 2005 - 16:52 #3
-> Hans Jensen: Det går fint, bare det ikke er større end én side.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2005 - 19:06 #4
Prøv i stedet at bruge - Insert file, så får du det hele med. Her kan du også vælge, at indsætte en html fil.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2005 - 09:01 #5
Hvordan gør I det? sådan skridt-for-skridt teknisk. Jeg kan ikke. (xppro og office2000
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2005 - 20:47 #6
I office xp
vælg Insert - Object eller file
Vælg create from file
og find den fil du vil have indsat i dit dokument
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2005 - 09:04 #7
Ja, men det er da bare indsæt-billede/fil/objekt-fra fil, men når jeg indsætter en pdf, blir den stadigvæk smurt ud over 1000 sider, og formateringen forsvinder. Uanset hvor få sider min pdf er på. Er jeg meget dum og uvidende, eller skriver vi om noget forskelligt?
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2005 - 09:17 #8
Hovsa - nu lykkedes det sørme. Jeg har aldrig brugt funktionen indsæt-objekt før. Hele tiden lære noget nyt. Tak og slut herfra.