Avatar billede pissemyre Nybegynder
26. juni 2005 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flot græs?

Hej hej allesammen!

Jeg sidder i disse dage og får tiden til at gå med at tegne huse, og vil i den forbindelse gerne kunne lave noget "flot" græs. Jeg vil meget gerne have noget der ligner det på flg. link. Men hvis der er andre som har noget "flot" græs er det vigtigste nok ikke at det ligner.

http://www.cgarchitect.com/gallery/image_spotlight.asp?galleryID=28353

Er der nogen som kan hjælpe?

Mvh Nicki
Avatar billede coolby Nybegynder
26. juni 2005 - 14:45 #1
Animatede græs findes her http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/grass/grass1.asp
måske du kan bruge det
Avatar billede coolby Nybegynder
26. juni 2005 - 14:47 #2
Avatar billede coolby Nybegynder
26. juni 2005 - 14:49 #3
Avatar billede coolby Nybegynder
26. juni 2005 - 14:49 #4
Avatar billede pissemyre Nybegynder
27. juni 2005 - 20:17 #5
Hej Coolby. Tak for dine svar. Men må indrømme at jeg allerede har været den vej. Har haft prøvet lidt i retning af det man viser ved første link, men det var min computer bestemt ikke glad for. Altså det virkede rigtig godt ved små scener, men ligeså snart det skulle bruges i større scener, blev resultatet rigtig dårligt, og for ikke at nævne, at det tog 8 timer at render.
Har dog fundet en løsning. Til folk som skulle være interesserede kan jeg anbefale at kigge på vray, i forbindelse med displacement.

mvh. Nicki
Avatar billede coolby Nybegynder
27. juni 2005 - 20:45 #6
Har roddet med 3d studio max i et par dage synes det er indviklet
Avatar billede osborne Nybegynder
06. august 2005 - 19:55 #7
.. En anden mulighed er Final Render Stage-1 .. og dens micro displacement .. eller hvorfor ikke Mental Ray (som er gratis med Max), der har jeg set super flot displacet gras med på store områder (se evt. tråden om Mental Ray shaders på CGtalk under 3ds max > Resources mener jeg den er)