Avatar billede 131421 Nybegynder
24. juni 2005 - 00:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Data transformation

Hej med jer

jeg prøver at kopiere en tabel til en text fil i data transformation, og bagefter overfører den til en anden server. Men jeg har altså følgende problemer

1. "æ-ø-å" bliver lavet om til "?-?-?"
2. datatyper bliver ændret til varchar allesammen
3. navne af colonner bliver til col001, 2...4

har i en ide om hvordan jeg kan forhindre de 3 ting i at ske??

tusind tak...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. juni 2005 - 08:51 #1
Du skal i stedet overføre data direkte mellem de to servere. Hvis det ikke er muligt kan du i stedet overføre til en Access fil, og så importere den på den anden server.

Dette vil løse problemet med datatyper og kolonnenavne. Muligvis vil du stadig have problemer med æøå, men det kan i reglen klares med at lave en ODBC forbindelse til Accessen, og benytte den i overførslen.
Avatar billede 131421 Nybegynder
26. juni 2005 - 00:38 #2
hm.....det må jeg lige prøve....
Avatar billede 131421 Nybegynder
26. juni 2005 - 00:42 #3
ja, du har ret, der er stadig problemer med æøå....
Avatar billede 131421 Nybegynder
26. juni 2005 - 00:47 #4
Hov, undskyld, d mig der er dum her, æøå går ikke tabt!!! Tusind tak!!! send et svar, så kan jeg gi dig pointene
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. juni 2005 - 13:46 #5
Svar
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. juni 2005 - 13:46 #6
Hov ... svar!