Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
23. juni 2005 - 19:09 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

MSN Messenger (7.0) virker ikke

Hej.

Jeg har lige indstalleret MSN Messenger 7.0 fra deres hjemmeside, hvor jeg samtidigt registrerede min email til det der Passport.

Når jeg prøver at loggo på får jeg, uanset hvilken email jeg vælger (og det er rigtigt password...), denne fejlmeddelelse:

"Du kan ikke logge på MSN Messenger på nuværende tidspunkt. Prøv igen senere. 80072efd"

Nogen der ved hvad det skyldes og hvordan det udbedres? Det samme sker på min søsters computer, så det er åbenbart ikke kun på min computer.

Rasmus
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 19:14 #1
ja at der er en fejl lige pt, og man kan prøve og se senere om den er afhjulpet. *S*
Avatar billede strych9 Praktikant
23. juni 2005 - 20:40 #2
MSN er ofte nede. Vent et par timer og se.
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
24. juni 2005 - 14:20 #3
OK, synes bare det er sådan hver eneste gang jeg prøver... og det er altså samme fejlmeddelelse i får?
Avatar billede strych9 Praktikant
24. juni 2005 - 18:01 #4
Prøv med Netmessenger, for så kan du se om servicen er nede http://webmessenger.msn.com

Sæt tid og dato på din computer korrekt
Hvis du benytter en firewall så prøv at deaktivere den, hvis det ikke virker så prøv at afinstallere den helt og genstart maskinen.
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
24. juni 2005 - 19:00 #5
OK, jeg har nu sat tiden korrekt iflg. http://wwp.greenwichmeantime.com/ +1 time (sommertid). På webmessenger kan jeg fint logge på, med samme email og password som jeg bruger i alm. MSN Messenger. Men i MSN Messenger virker det ikke... fatter det ikke helt nu...
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
24. juni 2005 - 19:06 #6
http://messenger.msn.com/Help/?mkt=da-dk#LQ4

Her står noget om mit problem:

Jeg citerer fra nederst i afsnittet om min fejlkode:

"Når du vælger disse indstillinger, bruger MSN Messenger forbindelsesindstillingerne i Microsoft® Internet Explorer, hvis det er muligt."

Det er nok ^^ der problemet er, for min Internet Explorer virker nemlig ikke (så jeg bruger Firefox) og hvis den bruger samem indstillinger som IE er det jo klart det ikke virker. Hvordan sætter jeg det til de indstillinger som Firefox bruger, som jo virker fint?
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
24. juni 2005 - 19:12 #7
Ja, ok, jeg løste det selv. Problemet i IE var at jeg af en eller anden grund brugte en PROXY, kan ikke huske hvorfor jeg dog har gjort det :P I MSN Messenger gik jeg så ind under Funktioner -> Indstillinger -> Forbindelse -> Avancerede Indstillinger.

Her fjernede jeg adressen i server, og fjernede porten i Port og så virkede det endelig.

Jeg beklager, screem brille, men mit problem var jo ikke det som du sagde, så jeg tager selv størtedelen af pointene tilbage, men et stort tak for hjælpen skal i da alle have :D
Avatar billede strych9 Praktikant
24. juni 2005 - 19:12 #8
nope.. du skal lave rep af din IE

Gør følgende
Download IE herfra på det relevante sprog:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Kør følgende fil:
http://home.no/fungerer/regfiler/ie.reg

Genstart computeren. Den siger måske noget om at indstillinger slettes. Svar ja til det.
Når maskinen er genstartet installerer du IE.
Genstart igen, og nu burde både IE og MSN faktisk virke.
Avatar billede strych9 Praktikant
24. juni 2005 - 19:13 #9
heh