Avatar billede no_doubt Nybegynder
23. juni 2005 - 00:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opbygning af site udfra ET jpg

Findes der en let måde når man har designet (eller har et billede) man skal bruge på siden men som skal være klippet ud i flere dele således man nemt kan bruge celler osv.

Har et stort billede jeg gerne vil have at den venstre del bliver for sig selv. midten i tre dele måske flere og højre...

Håber i forstår...
Avatar billede babyshark Nybegynder
23. juni 2005 - 01:33 #1
Ja du smider det i Imageready og laver det om til slices. Sp gemmer du alt som html og images, og smider det over i din htlm editor. Herfra kan du så lave billederne om til baggrunde (husk at angive højde og bredde). Derefter kan du skrive din menu ovenpå billederne.

Mvh Rikke Dahl
www.sharkz.dk
Avatar billede dmcn Praktikant
23. juni 2005 - 01:40 #2
babyshark : Læs venligst http://exp.dk/regler.phtml - links til egne sites som signatur er ikke tilladt.
Avatar billede macmops Nybegynder
29. juni 2005 - 13:25 #3
hvis du er bekendt med z-index eller div tags vil jeg forslå du bruger det. Det er noget nemmere at styre...
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. august 2005 - 20:28 #4
Lukker her babyshark, og  macmops ligger I lige et svar ?
Avatar billede macmops Nybegynder
07. august 2005 - 23:23 #5
hermed gjort...;o)