Avatar billede celinder Nybegynder
22. juni 2005 - 15:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

join spørgsmål

jeg har en masse spørgsmål i en tabel, dertil har jeg så en masse svar i en anden tabel,

jeg har så brug for at kæde disse sammen så spørgsmålet hænger sammen med flere svar....

det her er ikke helt korekt, men det er dertil jeg har net, og er gået ret meget i stå....

SELECT Postings.Posting_ID, Postings.Posting_title, Postings.Problem_Detail, Postings.Initials, Postings.Date, Posting_Reply.Solution_detail, Posting_Reply.Initial,Posting_Reply.Date
FROM Posting
LEFT JOIN Posting_Reply ON Postings.ID=Posting_Reply.Posting_ID

håbber at det giver mening ??
Avatar billede bromer Nybegynder
22. juni 2005 - 15:15 #1
hvilket resultat er forventet (eller ønsket om man vil)
Avatar billede celinder Nybegynder
22. juni 2005 - 15:23 #2
at jeg skal have data ud af postings, hvor posting id=et id,

at jeg så får alle de svar med som er til det spørgsmål, som ligger i posting_reply,

og har en posting_ID, så jeg ved hvilket spørgsmål det er svar til, men der kan være flere svar til et spørgsmål
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2005 - 15:48 #3
Skal du kunne spørge efter spar på et bestemt spørgsmål, eller skal du bare ha' alle svarne , hvor id'et på spørgsmålet er med..?

Skal du have detajler fra spørgsmålet med i din søgning , for ellers behøver du jo ikke "blande" spørgsmåls tabellen ind idet..
Avatar billede celinder Nybegynder
22. juni 2005 - 16:18 #4
jeg skal bruge alle felter fra spørgsmålet, samt alle felter til svarene til det givne spørgsmål, der kan være mange svar...... til et spørgsmål. jeg skal bare bruge dem alle
Avatar billede celinder Nybegynder
23. juni 2005 - 16:02 #5
fik ikke svar.....