Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
20. juni 2005 - 15:03 Der er 1 løsning

Tegning af shapes fra VBA

jeg har forsøgt forskelligt, men følgende er det, som markrorecorderen optager:
Sub Makro1()
    With ActiveDocument.Shapes.BuildFreeform(msoEditingAuto, 103.05, 441.2)
        .AddNodes msoSegmentLine, msoEditingAuto, 130.05, 414.2
        .AddNodes msoSegmentLine, msoEditingAuto, 148.05, 441.2
        .ConvertToShape.Select
    End With
End Sub

Hvis jeg forsøger at køre dette i et dokument med en tabel (eller optage den igen i tabellen), sker der intet - og efterfølgende kan jeg ikke bruge vis udskrift eller udskriftslayout, før jeg fra VBA har slettet den usynlige shape.

Hvordan kan jeg tegne en simpel form inde i en celle?
Og kan jeg i øvrigt finde cellens koordinater i samme koordinatsystem som BuildFreeForm?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
22. juni 2005 - 09:30 #1
Lukker igen. Har ikke fundet ud af problemet, men det er knyttet til en bestemt skabelon, og er i øvrigt ikke begrænset til tegninger oprettet fra VBA.