Avatar billede adan Nybegynder
20. juni 2005 - 09:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af datoformaet i forespørgsel

Jeg skal lave et udtræk af en database, hvor i datoformatet er mm-dd-yyyy. I min forespørgsel vil jeg imidlertid gerne have det vist som dd-mm-yyyy, da det indgår i en brevfletning.

Hvordan er det jeg bruger format her?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2005 - 10:06 #1
format("Felt";"dd-mm-yyyy")
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2005 - 10:07 #2
Eller er det format([Felt];"dd-mm-yyyy")
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2005 - 10:08 #3
Ja, det må det være!~)
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2005 - 10:11 #4
Udtryk1: Format([dato];"dd-mm-yyyy")
Avatar billede adan Nybegynder
20. juni 2005 - 10:14 #5
I får lov til at dele. Spg var først, men Mugs var mere præcis!

Tak for den hurtige hjælp!
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2005 - 10:34 #6
Tak for point. Men spørgsmålet er, om det fungerer i din brevfletning. Formatet er jo kun hvad du ser på skærmen, mens der på harddisken er en uændret numerisk værdi. Hvis brevfletningen "tager" efter harddisken nytter formatet jo ikke noget.
Avatar billede adan Nybegynder
21. juni 2005 - 11:03 #7
Det virker fint. Brevfletningen baserer sig på en Access-forespørgsel, så det er udseendet heri, der bliver sendt til brevene i Word