Avatar billede trinitron2005 Nybegynder
20. juni 2005 - 09:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SUBFORM i en FORM hvordan kan man kæde dem sammen ?

Hejsa.

Jeg har et spørgsmål her vedr. en FORM jeg er ved at lave.

Opbygningen er som følgende :

Hovedform = Faktura-Form
Denne indeholder Felterne : Invoice, Navn, addresse, post nummer etc.

Invoice feltet er Autonummering

Så har jeg indsat en SUBFORM = Prisliste-Subform
Denne indeholder Felterne : Description, amount og Quantity etc.

Jeg vil gerne at når jeg taster kunde oplysningerne ind i Faktura-Form og så til denne kunde indtaster Description, amount etc. i Sub-Form Prisliste, at den kæder dem sammen. Når jeg så vil indtaste en ny "faktura" så skal den starte med blanke felter igen.

Jeg håber det er til at forstå det jeg vil, det burde være noget de fleste er støt på.
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2005 - 09:34 #1
For st kæde underformularen (Childform) til hovedformularen (Parentform), skal du i begge formularer have et unikt felt der indentificerer posten f.eks. Invoice. sammen kædningen foretager du i underformularen i overordnede / underordnede felter.
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2005 - 09:35 #2
Er du venlig at se på dette spørgsmål som jeg formoder er løst og du bør afslutte spørgsmålet:

http://www.eksperten.dk/spm/627018
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2005 - 09:37 #3
Jeg ser nu at spørgsmålet er afsluttet - Tak.
Avatar billede trinitron2005 Nybegynder
20. juni 2005 - 10:10 #4
Hejsa,

Kan jeg ikke få det lidt mere specificeret, hvordan man kæder de ting sammen. Er det en Query man skal lave ? Eller hvordan gør man. Hvis der er et eksempel på det, vil jeg meget gerne se det.
Avatar billede trinitron2005 Nybegynder
20. juni 2005 - 10:24 #5
Okay har fundet ud af det, endnu engang tak for hjælpen, det var jo ikke så svært 0))) når man ved det,
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2005 - 12:51 #6
Tak for point.
Jeg kan sagtens lave et eksempel, men som du måske ved er eksperten noget ustabil i denne tid. Derfor min manglende feedback på din kommentar kl 10:10:25. Får du yderligere problemer vender du bare tilbage.