Avatar billede juliefabricius Nybegynder
17. juni 2005 - 20:16 Der er 3 kommentarer

USB2 videooverførsel

Jeg er blevet bedt om at hjælpe en ven med at digitalisere nogle ældre video 8 bånd. Hun har desværre købt en pc med et smalt layout, der ikke kan få plads til at isætte et firewire kort. Fik at vide af sælgeren, at vi bare kunne bruge usb2 i stedet. Vi har forsøgt, men kameraet bliver ikke registreret af pc'ens Windows XP Hvordan skal jeg gribe det her an? Hun har købt Pinnacle Studie 9 software, men hvordan får vi overført video 8 båndene til harddisken. Vi har et Sony trv 325 digital8 kamera til formålet. Kameraet kan sagtens afspille de gamle bånd.
VH Torben
Avatar billede ove.c Nybegynder
17. juni 2005 - 21:15 #1
har du installeret driveren til kameraet inden du kar sat kameraer til - hvis du har det virker det ikke - driveren skal installeres først - kig i instruktionsbogen - se under USB Streming
Avatar billede ove.c Nybegynder
17. juni 2005 - 21:28 #2
Undskyld jeg formulerede mig lidt uklart - der manglede et ikke på et kritisk sted - driveren SKAL installeres først - ellers virker det ikke
Avatar billede tummas Nybegynder
05. december 2005 - 08:34 #3
USB2 er ikke egnet til import af video, den sælger du har talt med, har fortalt dig en sandhed med modifikationer. Import med USB2 giver meget dårlig billedkvalitet og lydkvalitet, tro mig, jeg har prøvet det samme, jeg var nødt til at købe et firewire kort til min pc, synd for din ven. Fortsat kan jeg fortælle at USB2, kun i denne forbindelse, er egnet til import af still billeder.