Avatar billede hyggesen Nybegynder
16. juni 2005 - 18:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Idéer til løsning af login i 2.0

Jeg skal i min web-applikation der kører asp.net 2.0 have lavet to loginformularer. Jeg har kigget lidt på de nye muligheder i 2.0 med de færdige kontroller som Login og CreateUserWizard og vil gerne benytte mig af Roles til at administrere hvilke mapper den enkelte bruger har adgang til.

Den ene login form er til kunder og den anden til en administrator, så de har vidt forskellige oplysninger der skal vedhæftes deres profil. Derfor tvivler jeg lidt på at bruge den autogenererede MDF database da der er mange overskydende attributter.

Er der nogen der har en god idé til hvordan man kan løse dette og om det overhovedet er muligt at lave sin egen DB/Provider og stadig benytte de færdige kontroller(Login,osv...) funktioner ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. juni 2005 - 14:17 #1
hej hyggesen :o)

det er bygget til at du kan lave specialiseringer af diverse (hele "providerarkitekturen" er lagt op med det for øje) - normalt vil det særligt være tilfældet hvis du f.eks. har en eksisterende database du gemmer brugeroplysninger i, men det er self. også muligt, hvis du ikke er tilfreds med de eksisterende muligheder.

Du kan eventuelt kigge her – under punktet "Provider Tweaks":
http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/04/06/ASPNET20Security/default.aspx

og du kan også få andre henvisninger eller eksempler - bare sig til :o)

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. juli 2005 - 18:37 #2
hej hyggesen ... hvordan går det her?
mvh
Avatar billede hyggesen Nybegynder
30. juli 2005 - 10:04 #3
Hej Snepnet...!

Jeg er desværre gået lidt i stå, har printet siderne fra linket men har ikke lige fået dem læst endnu..!

Skal også på ferie nu, så det bliver nok først engang i august...!

Skal vi lukke den så du kan få dine points ?

mvh.

P.S. Tak for hjælpen...
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. juli 2005 - 13:02 #4
hej hyggesen :o)
det kan vi da godt, men du spørger bare videre her når du kommer tilbage så :o)
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2005 - 17:12 #5
hej hyggesen - her er vist en fra glemmebogen ;o) - kan vi ikke lukke den?
mvh