Avatar billede celinder Nybegynder
16. juni 2005 - 16:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vil ikke update

stredit = "UPDATE Main_Categories SET Main_CatName = '" + str + "' WHERE Main_catID = ('" & selectedValue & "')"

Ovenstående er min sqlsætnig hvad er galt ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2005 - 16:15 #1
hvis Main_catID er et tal felt så skal det være

stredit = "UPDATE Main_Categories SET Main_CatName = '" + str + "' WHERE Main_catID = " & selectedValue
Avatar billede celinder Nybegynder
16. juni 2005 - 16:22 #2
ja det er et tal, men jeg får nu  denne fejl når jeg køre den sql sætning du gav mig

System.Data.SqlClient.SqlException: Line 1: Incorrect syntax near '='.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2005 - 18:18 #3
kan du udskrive stredit og poste den her ?

selectedValue er vel ikke "" ?
Avatar billede celinder Nybegynder
16. juni 2005 - 19:14 #4
ja*:

selectedValue = lstMainCat.SelectedValue

stredit = "UPDATE Main_Categories SET Main_CatName = '" + str + "' WHERE Main_catID = " & lstMainCat.SelectedValue
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2005 - 19:19 #5
jeg mener om du kan udskrive værdien af stredit når programmet kører
Avatar billede celinder Nybegynder
16. juni 2005 - 19:31 #6
den ser således ud
UPDATE Main_Categories SET Main_CatName = 'nu virker det' WHERE Main_catID =

hvilket jo ikke er så godt, nu er jeg da på sporet TAK :-)

giv svar og du får pointne
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2005 - 19:32 #7
OK