Avatar billede Syska Mester
16. juni 2005 - 07:47 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Siger han kan bruge det men acceptere hans eget

Hej CoAdmin's,

Ved ikke om det er den rigtige kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/624042

Er det mig eller giver det ingen mening han siger han kan bruges vores svar til noget, men acceptere hans eget svar uden at give nogen begrundelse?

Er rimelig ****** på ham må jeg nok sige, han kunne i det mindste komme med en grund......

Kan i ikke gøre noget ved det?

// ouT
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juni 2005 - 07:52 #1
Brug evt. anmeld-funktionen. http://www.eksperten.dk/support/report.phtml
Avatar billede shb Nybegynder
16. juni 2005 - 08:08 #2
du smed jo ikke noget svar? når folk kommenterer er det vel fordi de er lige glade med points eller bare har noget at tilføje
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juni 2005 - 08:15 #3
shb >> Det er da kutyme her på Eksperten, hvis man er i tvivl om spørgeren kan bruge svaret, venter man på respons fra spørger.

Hvis spørger kan bruge svaret, anmodes om et svar, så spørgsmålet kan lukkes.

Er det ikke måden det normalt fungerer på, eller?
Avatar billede jokkejensen Novice
16. juni 2005 - 08:18 #4
vejmand

Sån har jeg også altid set på det...
Avatar billede kenp Novice
16. juni 2005 - 08:27 #5
Det har været oppe til debat flere gnage...

Men de fleste kan gøre således... Hvis man ved at det er svaret/eller ved det kan løse problemet. så lig de som et til at starte med.

Hivs man ikke er sikker eller man sprøger om flere oplysninger mv. så ligges det som en kommentart
Avatar billede kenp Novice
16. juni 2005 - 08:27 #6
så på lige netop det område er der ikke noget kutyme på E man kan gøre som man har lyst med svar/kommentar
Avatar billede nva Praktikant
16. juni 2005 - 08:35 #7
Det er stadig for dårligt selv at tage points selvom 'svaret' ligger i en kommentar - bare min mening.
Avatar billede boxer Nybegynder
16. juni 2005 - 08:52 #8
Man tager IKKE point selv med mindre man IKKE har fået svar på sit spørgsmål. Eller hvis dem der har hjulpet afviser at få point.

Helt enig med vejmand.

Og ja, denne kommentar burde have været et svar ;o)
Avatar billede snowball Novice
16. juni 2005 - 09:23 #9
Efter sidste CoAdmin møde blev der i samarbejde med IDG taget følgende beslutning:

"CoAdmins behandler ikke længere anmeldelser om brugere der har mange åbne spørgsmål eller selv tager point retur i deres spørgsmål. Håndteringen af en sådan opførsel har altid været tiltænkt Karma systemet, og der henvises derfor til at benytte Karma systemet i stedet for at anmelde."

Snowball / CoAdmin
Avatar billede summer Mester
16. juni 2005 - 09:30 #10
Kommentar eller Svar. Jeg ser masser af eksempler på at en kommentar som burde belønnes som et svar ikke bliver det. Måske skyldes det dovenskab fra spørgers side - ikke at afkræve det fornødne svar. Man ser også ofte meningsløse kommentarer knaldet ind i en tråd som svar og ofte blive belønnet for det.

Jeg tror som bl.a. kenp, at hvis man har et kvalificeret bud på et spm. og ellers er interesseret i pointene, må man lægge sin kommentar som svar.
Avatar billede screem_brille Novice
16. juni 2005 - 10:05 #11
ok, fra nu af vil jeg så ligge så godt som ALT som svar, men synes det er svinderi at folk kan tage point selv, uden nogen for for straf, for karma systemet er så hamrende elendigt i skrivende stand at det ikke kan bruges til noget som helst.
Avatar billede boxer Nybegynder
16. juni 2005 - 10:37 #12
Snowball -> Det kan vist kaldes endnu en kraftig forringelse af E!
Det er ufatteligt at IDG og medsammensvorne ikke har fattet at det der driver E, er de mennesker der bruger deres tid på at hjælpe andre herinde. Hvis de mennesker ikke får opbakning og hjælp fra coadmins, kan det næsten ikke forventes at de gider bruge deres tid herinde.
Hvor længe går der inden vi skal til at udføre et stykke arbejde for IDG inden vi får lov til at logge ind?

Summer -> Hvor har du dog ret :o)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
16. juni 2005 - 10:50 #13
Jeg mener buz* er lidt hård ved spørgeren i http://www.eksperten.dk/spm/624042
- der kan jo være tale om en simpel fejl, eftersom han/hun ikke har gjort det tidligere?

Mht. svar/kommentar: jeg ved godt at der opstået en standard med at lægge kommentarer i stedet for svar, men et svar må vel altid være acceptabelt - spørgeren kan jo bare lade være med at give point, hvis svaret ikke er godt nok.
Avatar billede shb Nybegynder
16. juni 2005 - 11:53 #14
det var ikke for at beskytte nogen, men hvordan kan det være at det er blevet kotyme på eksperten at man smider kommentarer, indtil man er blevet enige om hvem der har svaret, i stedet for blot at smide et svar der måske bliver afvist af spørgeren?
jeg kan ikke just se nogen fordel ved dette :)
Avatar billede boxer Nybegynder
16. juni 2005 - 12:15 #15
Det kan jeg godt se det fornuftige i shb. Men desværre er der en del spørgere der er ligeglade med hvem der får pointene. Bare de får et løst deres problem giver de gerne pointene til en tilfældig. Derfor er det at foretrække at spørger fortæller hvad der har hjulpet og giver pointene til vedkommende der har hjulpet. Eller bede vedkommende om et svar.

Men som du skriver kan alt dette undgås hvis vi skriver et svar i alle de tråde vi deltager i. Jeg mener bare ikke det hjælper på den tilfældige måde pointene bliver uddelt på (selvfølgelig kun i nogle tilfælde). Det er da det mindste at forlange, at spørger forholder sig til den hjælp han/hun har fået.
Avatar billede screem_brille Novice
16. juni 2005 - 13:20 #16
shb er helt enig, synes også det mest logiske er at svide et svar, hvofro skulle bruge tid på at vende tilbage med et svar, hvis spørgeren faktisk kunne bruge det man skrev
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2005 - 18:03 #17
svar versus kommentar er en gammel diskussion

man kan argumentere både for det ene og for det andet som middel til at undgå
fejlagtige point tildelinger

men jeg kan ihvertfald ikke acceptere at spørger synes det er besværligt at
bede om svar og derfor giver point til en som ikke har fortjen t det eller selv
tager dem - ved at spørge her beder spørgen mange mennesker om at bruge
tid på spørgsmålet - måske er der der 100 mennesker som læser det og 10
som bruger tid på at finde et svar - så synes jeg at det er meget rimeligt
at spørger skal bruge 10 sekunder på at bede den rigtige ligge svar og
5 sekunder på at acceptere det
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2005 - 11:19 #18
nogen læser ens indlæg som fanden læser biblen

se http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=arne_v&option=karma øverst

:-)
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2005 - 10:46 #19
Tjah, hvad kan man sige ...
Avatar billede Syska Mester
23. juni 2005 - 08:11 #20
stefanfuglsang: Hvis det er en fejl, synes jeg det er sjovt han overhovedet selv smider et svar.....
Og han har jo heller ikke svaret på hvorfor han selv tager point?

Andre: var jo ikke sikkert han kunne bruge det til noget...

Og ærligt tror jeg ikke der er mange der ligger noget i det Krama, men mere point, well, vil se om han ikke snart svarer på hvorfor han selv tog point....

// ouT
Avatar billede Syska Mester
23. juni 2005 - 08:13 #21
og en anden ting, nu vi er i gang, hvem vil have del i de 0 point *hehehe*

// ouT

Er det mig eller har mail "notice" systemet været i uorden i lang tid? Jeg har lige fået en million mails ind...
Avatar billede boxer Nybegynder
23. juni 2005 - 08:27 #22
Mailssystemet har været i uorden :o)
Avatar billede Syska Mester
23. juni 2005 - 12:30 #23
Men dejligt at det er kommet til at virke igen :-)
Avatar billede Syska Mester
28. juni 2005 - 10:23 #24
Så kom der et svar fra ham, viste sig at være en fejl, der var bare lang svar tid inden han kom online igen... case closed

// ouT
Avatar billede Syska Mester
28. juni 2005 - 10:24 #25
Da der ikke er nogle point accepetere jeg vare dem som har svaret hvis der ikke er nogen der har noget imod det....

// ouT