Avatar billede malicious Nybegynder
15. juni 2005 - 22:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Driver til Sony DCR-TRV120E

Hej
Er det helt umuligt og skaffe en driver til XP så jeg kan bruge fire porten i DCR-TRV120E ? , Digital 8, pc´en reagerer ikke når jeg sætter  cameraet til ??????
Avatar billede screem_brille Novice
15. juni 2005 - 22:28 #1
du er sikker på det ikke skyldes at kameraet ikke har en udgang (eller ikke er aktiveret) ?
Avatar billede ove.c Nybegynder
15. juni 2005 - 23:59 #2
skal du anvende USB porten i dit camera - må du aldrig sætte kameraet til PC eren før du har installeret driveren - sådan er min Sony i hvbertfald beskrevet - kig i din instruktionsbog - se under USB streming -
jeg sidder lige og kigger i en bog for SOny DCR-TRV950 der står:
Færdiggør installationen af USB driveren før du tilslutter Camcorderen til computeren. Hvis du først tilslutter camcorder til computeren vil du ikke kunne installere USB driveren korrekt
Avatar billede malicious Nybegynder
16. juni 2005 - 07:00 #3
USB-driver til firewire ??? Dvs Firewire er en type USB ? Er det så simpelt ? I givet fald, er der så et specielt sted driveren skal placeres ? Og skulle driveren ikke være inkluderet i XP ?
Avatar billede zenze Nybegynder
16. juni 2005 - 14:58 #4
Virker IEEE1394 /iLink /Firewire porten med andre enheder? Du skal selvfølgelig ikke aktivere USB2.0 når det er Firewire du skal bruge.
Jeg har smadret et print på min DCR-TRV120E fordi producenten af en Revoltec cardreader m. Firewire og USB 2.0 udtag havde mærket pins til Firewire forkert og det ødelagde camcorderen. Fik det ordnet i S'pore for 1300 kr. - men det koster over det dobbelte herhjemme.
Avatar billede ove.c Nybegynder
23. juni 2005 - 08:54 #5
Lige en kommentar til det med firewire og USB
Fireware udgangen på kameraet hvis der er en skal selvfølgelig sættes til fireware indgangen på PC eren.
Fireware kablet kan have forskellige stik i hver ende eksempelvis et lille i kameraet og et lidt større til indgang i PC eren.
USB forbindelsen skal kun bruges hvis billederne eller videoen skal overføres via denne forbindelse og her er det det kan gå galt hvis man ikke gør det rigtigt  - se mit indlæg 15 06 05 23.59 .
De 2 stik typer (USB og Fireware) kan ikke blandes sammen - stikkene er forskellige.
Iøvrigt  mener jeg at fireware forbindelsen er den mest stabile og mest problemfrie så hvis du har en sådan udgang på dit kamera og et firewarekort så brug det - Anvender du XP som styresystem så læg billederne ind på Movie Maker - så kan du redigere i dine optagelser også