Avatar billede axkris Nybegynder
15. juni 2005 - 18:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Incorrect syntax near the keyword 'WHERE'

Hej

Kan I hjælpe?

strSql = "SELECT T.TOPIC_ID, T.T_SUBJECT, F.F_SUBJECT FROM FORUM_FORUM AS F LEFT JOIN FORUM_TOPICS AS T ON F.FORUM_ID = T.FORUM_ID GROUP BY F.FORUM_ID WHERE T.FORUM_ID IN (SELECT F.FORUM_ID WHERE F.F_PRIVATEFORUMS = 0) AND T.CAT_ID <> 40 AND T.CAT_ID <> 61 AND T.CAT_ID <> 65"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juni 2005 - 18:31 #1
Du skal have WHERE før GROUP BY
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2005 - 18:31 #2
WHERE skal før GROUP BY
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2005 - 18:31 #3
too late

:-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juni 2005 - 18:32 #4
Men du laver en GROUP BY på f.forum_id, men hvad skal det så betyde at få t.topic_id ud?
Avatar billede axkris Nybegynder
15. juni 2005 - 20:31 #5
Jeg erkender blankt, at jeg ikke har styr på det ;-) Så lad mig forklare, hvad tanken er.

Jeg skal bruge titlen af et forum (F.F_SUBJECT), som jeg skal udskrive sammen med titlen af et topic (T.T_SUBJECT) og dets id (T.TOPIC_ID). Hvordan jeg så lige gør det, ved jeg ikke, men jeg forsøgte med en left join. Måske skal jeg bruge en ande nmåde??

Og så er det nogle undtagelser, såsom at jeg den kun skal have de forumer med, som er privat = 0 og så er der også nogle kategorier, som heller ikke skal med. Den del virker, det ved, så det er left join'en, som I gerne må hjælpe mig med.

Hvordan skal sql-koden se ud?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juni 2005 - 20:34 #6
"...sammen med titlen af et topic (T.T_SUBJECT)"  Jo, men hvilket subject - der må være flere topics i eet forum.
Avatar billede axkris Nybegynder
15. juni 2005 - 21:01 #7
Et forum har kun et subject (dets titel) og et topic har også kun et subject (dets titel)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juni 2005 - 00:04 #8
Ja, jeg fik formuleret det lidt kringlet. Men et forum har mange topics - hvilket skal vælges. Det jeg fisker efter er hvad du egentlig forventer at få ud af din forespørgsel. Indtil da har jeg ingen anelse om hvordan du skal spørge om det.
Avatar billede axkris Nybegynder
16. juni 2005 - 14:49 #9
Med min forespørgsel forventer jeg, at få T_TOPICID og T_SUBJECT samt F_SUBJECT, som er titlen på det forum, som et topic ligger i. Bemærk, at titlen på forumet også kaldes "SUBJECT", dog "F_SUBJECT".

Der er blot tale om, at jeg skal have en dropdown-box, som udskriver:

<option value=T.T_TOPICID>F.F_SUBJECT - T.F_SUBJECT</option>

Dvs:

FORUM 1 - TOPIC 3
FORUM 1 - TOPIC 4
FORUM 2 - TOPIC 7
FORUM 4 - TOPIC 2
FORUM 9 - TOPIC 9

Eller skrevet med "virkelige" navne:

SPISESTEDET - DEBATTEN OM GO MAD
SPISESTEDET - KRITIKKEN AF FIN MAD
GRILLEN - DEBATTEN OM HURTIG MAD
KINA-GRILLEN - OMTALE AF KINAMAD
BODAGA - EN ANMELDELSE AF DÅRLIG MAD

Jeg håber, at du er med nu ;-)
Avatar billede axkris Nybegynder
16. juni 2005 - 16:44 #10
Og så hedder det jo Bodega ;)
Avatar billede axkris Nybegynder
16. juni 2005 - 16:56 #11
<option value=T.T_TOPICID>F.F_SUBJECT - T.F_SUBJECT</option>

rettes til:

<option value=T.T_TOPICID>F.F_SUBJECT - T.T_SUBJECT</option>
Avatar billede axkris Nybegynder
16. juni 2005 - 20:37 #12
Lukker og slukker
Avatar billede axkris Nybegynder
16. juni 2005 - 20:39 #13
Vi fortsætter herovre: http://www.eksperten.dk/spm/626504
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2005 - 10:04 #14
Du skal nok lave en GROUP BY på de 2 felter du skal have ud.
Avatar billede axkris Nybegynder
17. juni 2005 - 15:16 #15