Avatar billede avminarm Juniormester
15. juni 2005 - 18:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

formular der danner word dokument

Hej

Nu har jeg efterhånde fedtet godt rundt i words hjælpe funktion-

Jeg har bruge for en formular/skabelon hvor jeg gennem et brev kan udfylde bestemte steder - findes der noget så jeg kan udfyllde via noget der minder om en formular på nettet?

f.eks har jeg visse steder i brevet større tekst stykker - nogle breve skal indeholde teksten og i andre skal de slettes eller rettes - jeg kunne godt tænke mig noget textarea ligninde noget??

er der nogen der kan hjælpe - evt komme med eksempler eller links til sådanne
15. juni 2005 - 18:36 #1
Du kan skrive teksten og supplere med formularfelter, på de steder hvor der skal kunne indtastes i dokumentet.

Formularfelter indsætter du via værktøjslinien Formularer
Vis->Værktøjslinier->Formularer

Herefter skal du beskytte dokumentet, så det kun er muligt at udfylde formularfelterne.
Funktioner->Beskyt dokument, marker "Udfyldning af formularer

Til sidst gemmer du som skabelon.
Avatar billede jkrons Professor
16. juni 2005 - 08:23 #2
Hvis der er afsnit i dit dokument, som skal kunne slettes, er du nødt til at opdele dit dokumenti sektioner, og så lave være med at beskytte disse. Men så kan brugerne til gengæld også ændre i teksterne.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
16. juni 2005 - 10:35 #3
Såvidt jeg ved har formularfelter den begrænsning, at man ikke frit kan formattere teksten i dem - det kan være en væsentlig begræsning
Avatar billede avminarm Juniormester
22. juni 2005 - 12:32 #4
hmmm - der er wordperfect altså smartere end word! - men det hjælper mig jo ikke når det skal laves i word - tak for input - er der andre end erik der vil have points?
Avatar billede avminarm Juniormester
17. juli 2005 - 08:57 #5
åbentbart ikke - erik får dem