Avatar billede rapp Nybegynder
15. juni 2005 - 09:19 Der er 9 kommentarer

Formular felt til lager styring

Jeg har brug for et felt (lager) som ved indtastning i et andet felt (antal) nedskrives.
.. og hvordan sikrer jeg at feltet viser det korrekte "antal" næste gang formularen vises..?
Avatar billede busschou Praktikant
15. juni 2005 - 09:27 #1
Du har vel en db du opdaterer ved submit af formularen?
For så er det jo blot at nedskrive feltet i sql hver gang
Du kan i javascript nedskrive feltet, men det vil kun være klient side, og så bliver det jo ikke husket :o)
Avatar billede busschou Praktikant
15. juni 2005 - 09:28 #2
Så med andre ord, hvis du ønsker det skal nedskrives ved indtastning "live" i formularen, så kan javascript benyttes. Men ved submit skal det rettes i en db så det huskes til næste gang siden loades
Avatar billede rapp Nybegynder
16. juni 2005 - 11:20 #3
Jeg har ikke en "db" ..!
Har du mulighed for at "strikke" en demo sammen..?
Avatar billede busschou Praktikant
16. juni 2005 - 11:36 #4
der er to scenarier
Enten ønsker du at een bruger nedskriver og det kun er denne bruger som ser nedskrivningen
Eller også ønsker du at alle brugerer ser nedskrivningen når som helst
Første problem kan løses ved at gemme oplysningerne i en session eller cokie, session holder ikke så lang tid som en cookie, men man risikerer også at brugeren sletter sine cookies
Anden løsning kræver enten du gemmer oplysningerne i en database, som du så ikke har, eller i en tekst fil
Det virker lidt omstændig at skrive til en fil
Hvad skal du bruge det til?
Avatar billede rapp Nybegynder
16. juni 2005 - 11:44 #5
Bestillingsformular!
Her skal det fremgå hvor mange der er på lager og ved "submit" nedskrives lageret med "summen" som er
indtastet i feltet "antal".
Når brugeren (forskellige) næste gang laver en bestilling vises lageret nedskrevet!
Avatar billede busschou Praktikant
16. juni 2005 - 11:49 #6
jamen kommer lageret så ikke fra en database? Det ville være det mest normale, det er også det nemmeste at vedligeholde
Avatar billede rapp Nybegynder
16. juni 2005 - 11:58 #7
Jo det ville være lækkert - jeg har kun formularen p.t. - og er ikke specielt stærk i det med db'er og sql ...
Derfor søger jeg hjælp til en løsning! Meget gerne med en demo!
Avatar billede busschou Praktikant
16. juni 2005 - 12:09 #8
Jeg har ikke vupti noget liggende andet end jeg vil foreslå dig at kigge lidt på
www.html.dk og www.w3schools.com
Det er gode startsteder.
For der er ingen tvivl om at det mest oplagte vil være at du laver en database, det vil være det nemmeste at vedligeholde i længden, med evt oprettelse af vare mm...
Avatar billede rapp Nybegynder
16. juni 2005 - 12:43 #9
hmmm .. jeg venter et par dage .. mon ikke en "programmeringsengel" kigger forbi og tryller en løsning!