Avatar billede mr.handstand Novice
15. juni 2005 - 09:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Makro der fjerner tabulator for bestemte styles i word 2000

Hejsa,

Hjælp til: En makro der løber word doc igennem og hver gang den finder en linje/afsnit der er style = "TB Bullet", skal den fjerne tabulatorer fra linjen (faktisk kun behov for at fjerne "left tab" tabulatorer, men bare snup alle, hvis det er nemmere :-)

Årsag: Af uvisse årsager er der kommet tabulator med i 2 af vores styles som ikke forsvinder, selv om man opdaterer styles. Tabulator er vel at mærke IKKE synlige i stylens definition/modifikation, men optræder alligevel i teksten konsekvent når style er valgt, hvilket medfører at teksten hopper lidt ind i linje 1 af hver bullet. Jeg kan manuelt løbe dokumentet igennem og fjerne dem for hver bullet jeg ser, men...
Jeg er selvfølgelig også bekendt med at jeg kan markere en linje, der er baseret på denne style og fjerne tabulator hvorefter jeg kan aktivere style vindue og trykke enter og opdatere style med de foretagne rettelser, men det virker ikke?

Helst ville jeg smide vores skabelon ud og starte forfra med helt ny Normal.dot, men næste gang dokumentet har været omkring en kollega kan jeg se samme problem igen.

Men som sagt: Makro der fjerner tabulaterer hver gang en tekst står med "TB Bullet" style.

Please ;-)
Avatar billede supertekst Ekspert
23. juni 2005 - 10:37 #1
Et forsøg testet i Word 2003:

    ActiveDocument.Styles("TB Bullet").ParagraphFormat.TabStops.ClearAll
Avatar billede mr.handstand Novice
23. juni 2005 - 12:53 #2
supertekst, Desværre - jeg vil mene at din kode fjerner tabs i selve stylens definition - tager jeg fejl?

Min udfordring er, at der ikke er tale om tabs der er defineret i stylen, men som er i teksten som står skrevet med denne style. Derfor er det ikke nok at omdefinere stylen - men jeg vurderer at man er nødt til at iterere igennem dokumentet eller på anden vis løbe teksten igennem og aktivt fjerne tabs fra denne style.
Avatar billede Claus Mester
31. juli 2005 - 07:25 #3
Hvis du ikke har gjort det endnu, foreslår jeg at du prøver at stille spørgsmålet i programmeringskategorien under VBA:

http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Visual-Basic/?Esession=dc070a4757533fa37ce6f7d40485f40a

Måske de har en løsning.
Avatar billede Claus Mester
31. juli 2005 - 07:26 #4
Sorry - hedder ikke VBA blot VB. Men de svarer også gerne på VBA spørgsmål, blot du lige definere i emne, at det drejer sig om VBA :-)
Avatar billede mr.handstand Novice
17. august 2006 - 12:33 #5
spørgsmålet er nu uaktuelt. jeg tillader mig at lukke spørgsmålet.