Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
14. juni 2005 - 22:52 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan mailer jeg et hyperlink?

Jeg har oprettet et dokument i Word med et hyperlink som linker til et billede. Når jeg så mailer dokumentet er det meningen at modtageren skal kunne se billedet ved at klikke på linket. Hvordan gør jeg det? Sagt på en anden måde: hvordan sender jeg billedet med?
Håber I kan hjælpe!!
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2005 - 22:59 #1
Du kan bruge et hyperlink til et billede, hvis modtageren har adgang til det drev eller den internet side hvor billedet fysisk ligger.
Du kan i stedet indsætte billedet i word eller vedhæfte det til din mail.
Avatar billede jkrons Professor
14. juni 2005 - 23:00 #2
Hvis billedet ligger på din egen pc, er du nødt til at maile billedet med som en separat fil. Og så kan du lige så godt sætte det direkte indi dokumentetet. Hvis billedet ligger på internettet eller på et andet netværk, som modtageren har adgang til, burde hyperlinket virke umiddelbart.
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
14. juni 2005 - 23:12 #3
Jeg tænkte bare om man kunne gøre det så man ikke kunne se at der var noget vedhæftet!
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
15. juni 2005 - 13:19 #4
Definer en autotekst med billedet med navn "billede".
Indsæt denne makro:
Sub IndsætBillede()
    Selection.Fields.Add Range:=Selection.Range, Type:=wdFieldEmpty, Text:= _
        "AUTOTEXT billede", PreserveFormatting:=True
    Selection.Fields.Update
End Sub

Lav en hyperlink til makroen
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
30. juni 2005 - 23:29 #5
Smid lige nogle svar så I kan få nogle point!
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2005 - 23:32 #6
Håber du fik en løsning.
Avatar billede jkrons Professor
30. juni 2005 - 23:44 #7
;-)