Avatar billede gkn2000 Nybegynder
14. juni 2005 - 13:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

WTS Login

Jeg vil gerne kunne fjerne alle drev ved login via terminal server og vis drev ved login på ’normal’ pc. Kan det styres via GP eller er der en anden måde at løse problemet på?
Avatar billede screem_brille Novice
14. juni 2005 - 15:36 #1
det er muligt via GPO, opret en ny, gå ind under user configuration -> administrative templates -> windows explorer og "hide these specific drives"
Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
14. juni 2005 - 23:46 #2
køb en citrix, og omdøb serverens drev til M: / N: derefter retter du lidt i policies og logon scripts, så skulle den være i vinkel.
Avatar billede screem_brille Novice
15. juni 2005 - 00:29 #3
jacobschmidt du mener ikke det der seriøst vel ? hvis ja, så er jeg rystet
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2005 - 10:48 #4
Ja jeg blev sgu osse lidt chokket - ellers rimelig dyr og kringlet løsning der kommer på bordet der *s.
->gkn2000 Har du brug for at connecte til dine lokaldrev på pcèn når du logger på via TS?
Avatar billede screem_brille Novice
15. juni 2005 - 13:46 #5
ja det virker tåtalt tåbeligt at sige køb citrix og brug derefter GPO´s til at fjern drev, når det ikek er citrix der har noget med det at gøre, måske noget skjult reklame ? *GG*
Avatar billede gkn2000 Nybegynder
15. juni 2005 - 23:50 #6
dannyboyd : Nej, jeg har ikke brug for lokale drev når jeg logger på via TS
Avatar billede gkn2000 Nybegynder
15. juni 2005 - 23:51 #7
jacobschmidt : Ingen Citrix, alt for dyr løsning.
Avatar billede screem_brille Novice
16. juni 2005 - 10:20 #8
gnk2000 har du prøvet det jeg skrev i første indlæg, eller spilder vi bare vores tid ?
Avatar billede gkn2000 Nybegynder
16. juni 2005 - 10:39 #9
screem_brille
Ja, jeg har prøvet det. Problemet er bare at jeg vil 'hide these specific drives' på computer nievu. Men det kan jeg ikke. Det skulle gerne være sådan  at når en bruger logger på via RDP på vores TS så bliver f.eks. c: ikke vis. Men når man logger på en std. computer, altså ikke via TS, på domænet så kan man se sine drev bla. c:
Avatar billede gkn2000 Nybegynder
17. juni 2005 - 00:01 #10
Lukket
Avatar billede screem_brille Novice
17. juni 2005 - 09:08 #11
Slut med hjælp herfra, gider ikke spilde tiden på folk som dig.
Avatar billede gkn2000 Nybegynder
17. juni 2005 - 11:33 #12
tak for ingen ting!
Avatar billede gkn2000 Nybegynder
17. juni 2005 - 11:43 #13
Scrrem_brille
Du kunne jo ikke svare på spørgsmålet. Så derfor har jeg lukket og taget mine point tilbage. BTW: Det er hvis dig der er et fjols!
Avatar billede snowball Novice
18. juni 2005 - 17:56 #14
screem_brille: Kan ikke helt se hvad du skulle brokke dig over. gkn2000 har jo tydeligt skrevet at dit svar ikke kunne bruges.

gkn2000: Selvom man er irriteret, så er der ingen grund til at kalde folk for navne. Eksperten har jo som bekendt et punkt 2.2 i http://www.eksperten.dk/regler.phtml der beskriver at man skal overholde en sober tone på Eksperten.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede gkn2000 Nybegynder
18. juni 2005 - 22:25 #15
snowball : Normalt vil jeg ikke kalde folk for navne, syndes bare at scree_brilles karma kommentar til mig var lidt for meget. Jeg undskylde hvis jeg har brudt eksperten.dk's regler.