Avatar billede fjorbak Forsker
14. juni 2005 - 09:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Når man kører IIS på win 2000

Hej hajer

Når man kører ISS på en windows2000 server, og har Apache installeret som fungerer og kan kører PHP, kan man så også kører ASP sider på samme server (det må vel være på APACHE det kører) årsagen er at jeg godt vil have sikrede sider.

jan
Avatar billede khj Nybegynder
14. juni 2005 - 09:21 #1
Jeg har kørt både IIS og Xitami webserver på samme server. IIS lyttede på port 80 og Xitami lyttede på port 81.

Jeg mener at du behøver at gøre det samme, for begge serverer kan ikke lytte på samme port. Eller skal du lade een af dem være "main" og redirecte til den anden. Fx IIS på port 80 redirecter til Apache på port 81...
Avatar billede jokkejensen Novice
14. juni 2005 - 09:23 #2
Jeg ville holde mig til én webserver, altså endten køre chiliasp på apache eller php på iis..

php på iis
http://www.google.dk/search?hl=da&q=php+on+iis&meta=

asp på apache
http://www.google.dk/search?hl=da&q=chiliasp+on+apache&meta=
Avatar billede fjorbak Forsker
14. juni 2005 - 09:30 #3
Jokkejensen

Jeg er ikke så kanon ud i det engelske, hvis jeg holder mig til IIS der kan jeg køre PHP og der mener jeg godt jeg kan lægge ASP filer op og anvende disse, er det det du mener??

jan
Avatar billede jokkejensen Novice
14. juni 2005 - 09:42 #4
Ja præcis, det er muligt at afvikle asp og php på samme server.

Og jeg vil helt klart anbefale dig at benytte IIS og php og ikke Apache og asp.
Avatar billede fjorbak Forsker
14. juni 2005 - 09:45 #5
Ok så er det jo bare at fjerne de to filer som blev lagt på den server i systembakken og genstarte og så få wwwroot til at virke i windows 2000 IIS ikke
Avatar billede fjorbak Forsker
18. juni 2005 - 08:06 #6
jokkejensen
Vil du lige svare på min sidste kommentar??

jan
Avatar billede fjorbak Forsker
06. august 2005 - 13:54 #7
spml har stået åben i 1 1/2 måned lukker har løst problemet andetsted i eksperten

Jan