Avatar billede rnnova Nybegynder
13. juni 2005 - 14:12 Der er 5 kommentarer

Dokument ændrer indstillinger i Word

Hej

Nogle gange når jeg modtager en word dokument fra en anden firma, bliver mine indstillinger ændret i word. Nogen gange er det bakkevalg, den overstyrer, og nu også mine grundindstillinger.

Kan man ikke overstyre, så dette ikke sker ?
13. juni 2005 - 18:12 #1
Visse indstillinger gemmes i det enkelte dokument i Word. Denne funktion kan du ikke slå fra.

Når et dokument oprettes sker det på baggrund af indstillinger i en skabelon. Skabelonens indstillinger overføres til det nye dokument, og gemmes sammen med dette.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2005 - 20:23 #2
Du skal under alle omstændigheder ændre dine instillinger, så du bliver spurgt om ændringerne i normal.dot skal gemmes. Så har du mere styr på tingene. De fleste har indstillet så ændringerne i normal.dot gemmes automatisk, når word lukkes, og det kan give de problemer du nævner, sammen med det erikjuul nævner.
Avatar billede rnnova Nybegynder
15. juni 2005 - 08:23 #3
Hov-Sa: De fleste har indstillet så ændringerne i normal.dot gemmes automatisk, når word lukkes...

kan man ikke slå det fra, så dette ikke sker. Det er piss.. irriterende at få samdret sin opsætning, fordi en eller anden balje kører med nogle sjove indstillinger
Avatar billede lwi Nybegynder
22. juni 2005 - 08:40 #4
Bemærk, at når du ændre indstillinger, så skal du mange mange trykke på "default" for at få indstillingerne gemt i din normal.dot. Såfremt du bruger word som editor i outlook, så har outlook fat i normaldotten, og evt. ændringer du laver i word vil ikke blive gemt.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 22:30 #5
Du slår det fra (eller faktisk slår du til, at du bliver spurgt om normal.dot skal gemmes) i Tools - Options - Fanebladet Save
sæt hak i Promt to save normal template.
Så bliver du spurgt hver gang du lukker ned, og der er ændret i din normal opsætning. Enten af dig selv, eller et dokument du åbner.