Avatar billede clue Nybegynder
12. juni 2005 - 23:35 Der er 6 kommentarer

Autogem i Excel til netværk

Hvordan får jeg excel til at gemme hvert femte minut til en .xls fil, som andre kan indlæse via netværket for at følge med i udviklingen (nye indtastninger) i det oprindelige ark? Det er det samme ark, der står åbent hele dagen, hvor brugeren så ind imellem indtaster nye tal.
Avatar billede yaris Praktikant
15. juni 2005 - 01:03 #1
er det ikke bare at sætte autogem til at gemme på netværk
Avatar billede clue Nybegynder
15. juni 2005 - 09:04 #2
Nej, autosave findes ikke mere i 2002 og 2003. Glemte vist at skrive, at det er i Excel 2003. Det skal være en makro/VBA løsning. Kan nogen hjælpe med at strikke sådan en sammen??
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
19. september 2005 - 18:36 #3
Kan du ikke bare ligge den gamle AutoSave.XLA ind i dit .XLA-bibliotek?
Selvom den blev distribueret men med de ældre versioner af Excel, så er det stadig en ganske almindelig .XLA-fil, og kan stadig bruges med senere versioner af Excel.

mvh.,
Pistolprinsen
Avatar billede kabbak Professor
19. september 2005 - 19:54 #4
I ThisWorkbook modulet

Private Sub Workbook_Open()
Application.OnTime Now() + TimeSerial(0, 5, 0), "GemMappe"
End Sub

I et Modul, f.eks Module1

Public Sub GemMappe()
GLnavn = ThisWorkbook.Name ' navnet mappen har nu
ThisWorkbook.SaveAs "C:\Test" ' ret til hvad kopien skal hedde og hvor den skal gemmes
Application.OnTime Now() + TimeSerial(0, 5, 0), "GemMappe"
ThisWorkbook.SaveAs "C:\" & GLnavn, "xls" ' ret til hvor den skal gemme orginal mappen
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
19. september 2005 - 19:58 #5
en rettelse til den sidste

Public Sub GemMappe()
Application.DisplayAlerts = False
GLnavn = ThisWorkbook.Name ' navnet mappen har nu
ThisWorkbook.SaveAs "C:\Test" ' ret til hvad kopien skal hedde og hvor den skal gemmes
Application.OnTime Now() + TimeSerial(0, 5, 0), "GemMappe"
ThisWorkbook.SaveAs "C:\" & GLnavn 'ret til hvor den skal gemme orginal mappen
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
19. september 2005 - 20:01 #6
Du får et problem hvis en af de andre brugere på nettet ikke har lukket netversionen, så kan du ikke gemme.