Avatar billede svend_larsen Nybegynder
11. juni 2005 - 23:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til at arbejde med lyd

Min søster skal til at have en ny bærbar, hun vil primært bruge den til at arbejde med lyd programmet Cubase, og evt. lignende programmer.

Jeg har forslået hende at købe en Mac, da jeg har hørt de er mere "egnede" til dette. Men hun siger hun vil have en PC.. så hun køre med Windows.

1) Kan man få en Mac til at køre med Windows XP?

2) Findes der nogle bærbare som er "specielt" gode til at arbejde med lyd (godt lydkort)?

Håber der er nogle der ved noget om det :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
11. juni 2005 - 23:09 #1
1) Nej, det er to fundamentalt forskellige maskiner

2) Ja, men de er svære at opdrive, og som regel alt for dyre. De fleste har et skramlet internt lydkort. Det man kan gøre er at købe sig et lydkort til at sætte til USB-porten (så kan det også bruges til en stationær) eller et lydkort som et PC-card. Jeg har fundet et af hver slags her:
USB: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44282
PC-card: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113260
Begge er et Creative Sound Blaster Audigy 2 og altså ganske gode lydkort.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
11. juni 2005 - 23:11 #2
Det er selvfølgelig et PCMCIA-kort og ikke et PC-card. Sorry.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
11. juni 2005 - 23:15 #3
Andre muligheder for USB-kort kan ses her:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=28&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=USB&Submit.x=0&Submit.y=0&Equal345=&Direction347=2&Sorted347=&Direction648=2&Sorted648=&Direction1183=2&Sorted1183=&Equal349=&Direction647=2&Sorted647=

Creative er de eneste der har lavet sådan et PCMCIA-kort og fordelen ved dette kort er primært at det ingentin fylder. I næsten alle tilfælde vil jeg anbefale en USB-løsning, men den er selvfølgelig lidt mindre mobil, når den er sat til med et kabel.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
11. juni 2005 - 23:18 #4
Avatar billede svend_larsen Nybegynder
12. juni 2005 - 11:51 #5
mange tak