Avatar billede spaceman Nybegynder
10. juni 2005 - 11:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Exchange 2003 relay indstillings problem

Vi har en enkelt Exchange 2003 server. Der burde nu være lukket af for relaying fra internettet.

Mit problem er at det umiddelbart ser ud som om serveren er open relay fra diverse tests:
http://members.iinet.net.au/~remmie/relay/

Jeg forsøger selvfølgelig med en email som ikke ligger på vores domæne. Den afviser en del af de tests som afprøves, men pludse lige acceptere den følgende "emailadresse@domail.com", altså når emailen omkranses af gåseøjne. Mailen når ikke frem, dvs der er IKKE åben for relay, men det ser stadig sådan ud. Transscript nedenfor....

Problemet er åbenbart at enkelte af de store mailudbydere er begyndt at checke deres indkomne mail på denne måde for at undgå spam, og vi kan ikke sende til dem. Dette er mit bedste gæt ihvertfald.

Er det en fejl i Exchange ?!?!

To: "emailadresse@domail.com"
From: spamtest@mail.magnetix.dk
<<< 250 2.0.0 Resetting
>>>> MAIL FROM:
<<< 250 2.1.0 spamtest@minmailserver.dk....Sender OK
>>>> RCPT TO:<"emailadresse@domail.com">
<<< 250 2.1.5 "emailadresse@domail.com"@minmailserver.dk
>>>> DATA
<<< 354 Start mail input; end with .
>>>> MESSAGE
<<< 250 2.6.0 Queued mail for delivery
SUCCESS
Relay Accepted - final response code 250
If you dont recieve it then its not a relay (Its still a Bad Thing (TM) that it accepted)
Check your email
Avatar billede venturer Nybegynder
10. juni 2005 - 12:02 #1
Hvis du lige forklarer HVAD du har konfigureret under Relay Restrictioons på din SMTP vil det være kanont. Du kan evt. også poste din serveradresse her, så jeg/andre kan teste om det er et open relay.
Avatar billede spaceman Nybegynder
23. juni 2005 - 09:22 #2
tak for svar. Jeg overvejede jo et øjeblik om jeg skulle skrive adressen på serveren her, men så tænkte jeg lige hvor smart det egentlig var (hvis den nu var åben for relay).

Men jeg fandt denne forklaring og den har jeg godtaget som afslutning:
http://homepages.tesco.net/~J.deBoynePollard/FGA/smtp-erroneous-open-relay-tests.html