Avatar billede sommer01 Nybegynder
10. juni 2005 - 11:34 Der er 4 kommentarer

Låste felter, der dog kan slettes af brugeren?

Endnu et Word spørgsmål:
Kan det lade sig gøre at oprette afsnit i Word, som kan slettes helt af brugeren selvom dokumentet er låst?
F.eks. hvis der skal kunne vælges mellem at inkludere 3 afsnit i dokumentet, og du kun vil have afsnit 1 med. Her skal de låste afsnit 2 og 3 kunne slettes, samtidig med at resten af teksten rykker op under afsnit 1.
Måske lidt kryptisk formuleret ;o) kan nogen hjælpe?
10. juni 2005 - 12:22 #1
Prøv at beskrive opgaven lidt mere uddybende.

Hvad skal dokumentet bestå af?
Skal det være muligt at skrive individuel tekst?
osv....
Avatar billede sommer01 Nybegynder
10. juni 2005 - 13:26 #2
Dokumentet skal bestå af flere afsnit, hvor den der skal bruge dokumentet skal kunne vælge hvor meget af tekstafsnittet der skal med i den endelige version.
F.eks.
Skal der kunne vælges mellem et afsnit om jordbær, et afsnit om æbler o.s.v., hvor f.eks. den der skal sende dokumentet ud, skal kunne vælge om begge afsnit skal med, eller kun det om jordbær. Det skal dog ikke være muligt at tilføje tekst.
Ved ikke om det hjalp?? :o)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
10. juni 2005 - 19:54 #3
Man kunne måske lave det med autotekster, måske med to knapper til hver: slet og indsæt.
Makroen til hver knap skal så låse op for arket, slette/indsætte den pågældende tekst og låse arket igen.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
10. juni 2005 - 20:41 #4
En simplere metode end med makroer, men med begræsningen, at arket ikke er beskyttet:
1) lav autotekster:
Skriv tekst med formatering mv.
Marker teksten
Vælg Indsæt/Autotekster/Ny og giv den et passende navn, f.eks. jordbær

2) Indsæt felter i dokument
Vælg Indsæt/Felter/Autotekster og vælg autoteksten, f.eks. jordbær

Nu kan brugeren ikke direkte ændre i teksterne vedr. jordbær mv., men han kan slette dem. Ulempen er at han kan skrive sine egne tekster ind i mellem autoteksterne.

Det sidste kan nok løses, men jeg har ikke nogen gode ideer lige nu.