Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. juni 2005 - 15:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre størrelse på bannere

Jeg er igang med at udvikle et banner system, der skal vise et tilfældigt banner hver gang en side åbnes.
Problemet er at de nuværende bannere er meget forskellige i størrelse, og det kommer ikke til at se så pænt ud når de hentes ind på siden. Det virker måske lidt forkert at redesigne et eksisterende banner, blot pga. størrelsen, men da det blot er nogle den tidligere webmaster har designet har det ikke den store betydning om de kommer til at se helt ud som nu.

Jeg søger derfor en som kan redigere billederne i nedenstående fil, så de får nogenlunde samme størrelse.
www.bokaj.dk/eksperten/banner.zip

PÅ forhånd tak!
Avatar billede celcius Nybegynder
09. juni 2005 - 20:34 #1
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dig korrekt. Det er kun bannerne i zippen der skal skaleres? Jamen, det kan du gøre i de fleste grafiske programmer...

Med mindre du søger et system der dynamisk kan skalere ethvert banner du kunne tænke dig at smide op, til en given størrelse, er det ikke noget du ikke selv kan gøre på 10 min.

www.download.com --> Jasc Paint Shop Pro 9 (trialware)
Kan ialtfald gøre det. Photoshop og et hav af andre programmer kan også.

Jeg kan da godt gøre det for dig - men det forekommer mig at du vil få mere ud af at gøre det selv, idet du ikke vil stå med problemet i fremtiden. Og så foretrækker jeg da at slippe ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. juni 2005 - 21:09 #2
Ja jeg kan sagtens selv skalere bannerene til en anden størrelse, men problemet er at nogle af billederne er så store at de ikke bliver gode hvis jeg skalere dem ned i en størrelse lig de andre.

Derfor bliver det nok nødvendigt at redesigne nogle af dem, så der kommer de samme oplysninger/elementer, men opsat på en anden måde.
Avatar billede weblex Nybegynder
10. juni 2005 - 15:08 #3
Hvilken størrelse er du ude efter?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. juni 2005 - 15:56 #4
De fleste billeder er ca i størrelsen: 64x570 (height x width), men om de alle bliver lige præcis i denne størrelse er ikke vildt nødvendigt. Det skal bare være så de er nogenlunde samme størrelse.
Avatar billede weblex Nybegynder
10. juni 2005 - 19:55 #5
Jeg har prøvet - ikke alle bliver lige gode:

http://www.godgrafik.dk/bannerny.zip
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. juni 2005 - 20:07 #6
Næh men det er alligevel ret godt klaret og bliver ikke bedre med sådan nogle umulige størrelser.
Jeg takker for din hjælp - pointene er dine.
God weekend!
Avatar billede weblex Nybegynder
10. juni 2005 - 20:16 #7
I lige måde :o)