Avatar billede rednex-woz Nybegynder
09. juni 2005 - 14:56 Der er 6 kommentarer

Åbening af porte?

Hey alle sammen jeg ahr et lille problem med min CS-Dedicated server..

For at kunne lave en server skal jeg ha alle porte fra 1200-27039(UDP og TCP) åbne og da det ikke er en god ide, da jeg vil  være langt mere sårbar over for hackere..

Jeg har prøvet at ringe til vores Internetudbyder men de vill fraråde mig det. så forslog han mig at jeg skulle spørge herinde, og det har jeg så gjort spørg bare hvis i skal have mere info omkring nogle ting..
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
09. juni 2005 - 15:17 #1
Du skal åbne een port pr. "cs server". Dvs. hvis du har en maskine med to CS servere på, skal der åbnes to porte, men i dit tilfælde skal der nok kun åbnes een port.
Avatar billede shb Nybegynder
09. juni 2005 - 15:28 #2
helt enig med CaSe sEnSiTiVe. at forwarde 1 port skulle være nok (som regel bliver 27015 brugt til dette). åbner du for hele ranget 1200-27039 bliver din computer med rimelig stor sikkerhed owned af adskillige beotches med for meget fritid.
det eneste der sker når du "åbner en port", er at alt traffik der bliver sendt til din WAN ip på den givene port, vil blive sendt direkte til din server bag routeren/firewallen
Avatar billede rednex-woz Nybegynder
09. juni 2005 - 16:03 #3
nej det virker ik :(
Folk ka stadig ik joine den...
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
10. juni 2005 - 08:31 #4
Men det er jo ikke problemstillingen, som du lagde ud med. Der er intet hokus pokus, der skal åbnes een port, se shb's forklaring. Hvis det ikke virker, er det fordi du har gjort noget forkert :)
Avatar billede reving Nybegynder
10. juni 2005 - 10:39 #5
Prøv evt. at se :http://www.portforward.com/cports.htm
Måske er der noget du kan bruge
Avatar billede shb Nybegynder
15. juni 2005 - 13:39 #6
har du en software-firewall på din server kna dette også bremse folk i at jine serveren. prøv evt. at disable din firewall (både windows xp og hvis du har noget andet på, eks. norton internet securiy)
hvis dette virker, skal du blot finde ud af at få konfigureret softwarefirewallen korrekt