Avatar billede eksperten1 Nybegynder
09. juni 2005 - 11:43 Der er 11 kommentarer

10 gange langsommere PHP på IIS6 end på IIS5 - Hvorfor ?

Jeg har siddet og udviklet et site i PHP (rettere en webapplikation - stor), udviklingen skete på en Windows 2000 Server med IIS5, installeret PHP5.03 som CGI/Fast CGI.

Nu hvor vi er færdige, så flytter vi det over på en lækker HP Dual Xeon server, med WIndows Server 2003, IIS6, har installeret PHP5.04 som ISAPI - nu er siderne SUPER langsomme, vi tester med PHP og kan se at siderne er op til 3,66 sekunder, som på udviklingsserveren tager 0,34 sekunder at udføre. (der er ingen andre brugere på, så det er ikke det!)

Håber på nogle pointere og gode råd !!

vhE1
Avatar billede venturer Nybegynder
09. juni 2005 - 12:00 #1
Noget af det der er lavet MEGET om siden IIS5 er den måde IIS behandler sine worker processes på. Så du skal være sikker på at du har fået sat dit ISAPI op til at blive afviklet ordenligt. Har du evt. kigget efter of der er issues med PHP5.04 i forhold til 5.03 ?

Blot et par strøtanker. Jeg er servermand og ikke webmand, så jeg kan ikke fortælle dig meget mere :)
Avatar billede Syska Mester
09. juni 2005 - 12:12 #2
IIS = ASP, Apache = PHP, man vælger server efter hvad man kører :-)

Har også kun selv oplevet problemer med php på IIS6
Avatar billede snowball Novice
09. juni 2005 - 12:36 #3
Prøv og læs følgende:

http://forums.ev1servers.net/showthread.php?t=30312&highlight=slow+php

http://forums.ev1servers.net/showthread.php?t=29548&highlight=slow+php

Der kan være flere ting i det. F.eks. at PHP.ini ikke bliver indlæst korrekt fordi stien er forkert, eller at du skal ændre visse værdier i filen - f.eks. sætte output_buffering til værdien on eller 4096.
Avatar billede burningice Nybegynder
10. juni 2005 - 20:18 #4
vil også sige, at hvis denne webapplikation er den eneste der kører på serveren, hvorfor så i alverden ikke installere linux/apache på den?
Avatar billede Syska Mester
16. juni 2005 - 07:48 #5
kan du bruge noget af det til noget?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
22. juni 2005 - 12:48 #6
Har ingen problemer med PHP's hastighed på IIS6.
Kører dog CGI/Fast CGI på PHP 5.0.4
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
01. juli 2005 - 15:09 #7
sorry - er lige komemt hjem fra ferie. Vil gennemgå det hele på mandag.

Tak for svarene !
Avatar billede snowball Novice
27. juli 2005 - 22:42 #8
eksperten1: Har du fået prøvet forslagene?

Jeg har selv lige prøvet det med at sætte output_buffering til 4096 på min egen server og det havde en meget stor positiv effekt :)
Avatar billede Syska Mester
01. august 2005 - 12:23 #9
Er der sket mere?
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
01. august 2005 - 12:50 #10
Undskyld den lange respons - umiddelbart ingen forskel, men jeg vil lige sikre mig at vi også fik den med output-buffering ændret.!
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
01. august 2005 - 13:30 #11
Nej, det var sat til 4096 - så der er ikke nogen umiddelbar forskel :(

Jeg tror lige at jeg smider phpinfo herop!