Avatar billede teh1337 Nybegynder
09. juni 2005 - 10:42 Der er 4 kommentarer

Automatisk opdatering af fod-note i normal.dot skabelonen

Hej.
Jeg har ændret en smule i fod-noten for Normal.dot skabelonen til mit Word, og det virker fint, på nær at jeg lige skal ind og opdatere de "automatiske" felter jeg har indsat. Så som "Sti og filnavn".
Kan jeg sætte den til automaisk at gøre dette når jeg gemmer et nyt word-dokument?
(nu skriver den sti og filnavn til Normal.dot, lige til jeg opdaterer feltet for nye dokumenter)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. juni 2005 - 20:40 #1
Anbring denne makro i
ThisDocument i Normal.dot

Private Sub Document_New()
    Selection.WholeStory
    Selection.Fields.Update
End Sub
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. juni 2005 - 20:43 #2
men da det er i "footer", skal der lidt mere til:
(optaget med makro-recorderen)

Private Sub Document_New()
    If ActiveWindow.View.SplitSpecial <> wdPaneNone Then
        ActiveWindow.Panes(2).Close
    End If
    If ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView Or ActiveWindow. _
        ActivePane.View.Type = wdOutlineView Then
        ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPrintView
    End If
    ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader
    ActiveWindow.ActivePane.View.NextHeaderFooter
    If Selection.HeaderFooter.IsHeader = True Then
        ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageFooter
    Else
        ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader
    End If
    Selection.WholeStory
    Selection.Fields.Update
    ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument
End Sub
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
09. juni 2005 - 20:53 #3
det er ikke stort bedre... Det dur ikke at gøre det i Document_New,
Man kan gøre det i Document_Close, men kun hvis filen er navngivet (Save/SaveAs) inden man lukker. (Jeg mener at Document_Close kommer før dialogboksen, der spørger om man vil gemme)
Avatar billede jkrons Professor
09. juni 2005 - 22:34 #4
Den hurtigste måde at opdatere felter i sidehovede/fod m.fl. er

    ActiveDocument.PrintPreview
    ActiveDocument.ClosePrintPreview

Hvor den så skal ligge i det konkrete tifælde, kan jeg ikke lige gennemskue.