Avatar billede mikkelbm Nybegynder
08. juni 2005 - 13:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tjekke om der er en Identity kolonne

Hej

Jeg er ved at lave et lille program der kan generere en sql-insert fil ud fra nogle tabeller.

For hver tabel laver jeg følgende:

SET IDENTITY_INSERT TBLCard ON
// Insert statements...
SET IDENTITY_INSERT TBLCard OFF

Mit problem er nu, at hvis ikke tabellen har en Identity kolonne får jeg en fejl. Kan man på en eller anden måde tjekke for det?

Eller endnu bedre... Kan man få Enterprise Manager til at generere sådan et script til mig? Jeg ved at den kan lave tabellerne for mig, men jeg har ikke kunne finde en funktion der også laver insert-statements til mig. (Som man kender det fra bla. phpMyAdmin)

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2005 - 14:05 #1
SELECT * FROM SYSCOLUMNS

måske

se http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/tsqlref/ts_sys-c_5mur.asp

0x80 er sat i status feltet hvis det er en IDENTITY column
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
08. juni 2005 - 14:25 #2
Jeg tror faktisk det er brugbart :) Jeg leger lidt med det...
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
08. juni 2005 - 15:31 #3
Har nu fået det til at spille.

Smid et svar - og tak for hjælpen...
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2005 - 16:06 #4
ok