Avatar billede seba0124 Nybegynder
07. juni 2005 - 19:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows messenger virus.

Hej ekspert!

Igår modtog jeg via MSN en besked fra en ven. I denne besked stod der et link man kunne trykke. Jeg var selvfølgelig så dum at trykke på linket, hvorefter min computer straks åbner vinduer til alle mine online personer. Herefter bliver det selvsamme link som jeg netop har modtaget sendt rundt til alle mine kontakt personer uden jeg kan gøre noget ved det. Denne proces gentages hele tiden med cirka 5 minutters mellerum. Har tidligere idag søgt hjælp på et andet forum, hvor jeg blev anbefaldet at køre forskellige scaninger på arlet.dk(såvidt jeg husker). Efter at kørt cirka 4 forskellige virus scaninger er problemet dog endnu ikke løst! Den bliver simpelthen ved med konstant at sende linket ud til andre.
Jeg kører MSN 7,0(den nyeste version) og har ellers Windows XP som styre program. Har forresten også forsøgt mig med HoJackThis programmet dog uden det virkede på min computer.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette da det er voldsomt iriterende!

På forhånd tak.
Avatar billede johny Nybegynder
07. juni 2005 - 19:40 #1
Jeg er ikke ligefrem nogen ekspert på området, men min erfaring med den virus, var at den benyttede windows messenger og ikke MSN messenger. Da jeg lavede den selvsamme fadæse ved at trykke på linket afinstallerede jeg blot windows messenger inde under kontrolpanel -> Tilføj eller Fjern programmer -> Tilføj/fjern Windowskomponenter. Efter dette var virussen passificeret.

Det er ikke nogen egentlig løsning, men måske en hjælp indtil eksperterne får set på det...

Med venlig hilsen
Johny
Avatar billede arlet Juniormester
07. juni 2005 - 19:41 #2
Prøv lige at lægge den log fra hijackthis herind, så vi kan tjekke den
Avatar billede newyork Nybegynder
07. juni 2005 - 19:41 #3
Prøv at køre en program som AVG. http://free.grisoft.com/doc/1  Det er også et antivirusprogram, og det kunne i hvert fald finde min virus, som jeg havde fundet på samme måde. Ellers skal du måske prøve Spy Sweeper. Desværre koster dette program en smule men det er også godt.
Avatar billede johny Nybegynder
07. juni 2005 - 19:45 #4
>arlet

Han sagde at han ikke kunne få det til at virke, så han har nok brug for lidt hjælp til det.

>seba

Kunne du evt. fortælle os hvad problemet er med HijackThis?
Avatar billede seba0124 Nybegynder
07. juni 2005 - 19:47 #5
@arlet

Har bare et lille problem med HiJackThis. Efter jeg har downloaded det og går ind i mappen hvor ikonet ligger, så går min computer automatisk tilbage til skrivebordet. Dette gør den hver gang jeg prøver at klikke på ikonet! Derfor har det ikke været muligt for mig overhoved at køre programmet endnu. Håber du ved hvorfor den gør sådan?

@johny

Jeg skal simpelthen fjerne ALT der hedder noget med MSN og så downloade det igen eller?
Avatar billede arlet Juniormester
07. juni 2005 - 19:48 #6
ok, så prøv lige denne scanner:
Hent denne scanner:
Ewido kan du downloade her: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).
Genstart i fejlsikret tilstand. Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange. Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og kopier den report herind
Avatar billede johny Nybegynder
07. juni 2005 - 20:09 #7
Jeg tror måske der er mere hold i arlet's hjælp, men det jeg mente var bare, at da jeg fik den virus, benyttede den Windows messenger og altså IKKE MSN messenger til at operere ud fra. Selvom jeg aldrig har brugt Windows messenger udgaven, startede virussen den alligevel op og sendte sig selv videre derfra. Det jeg mener er bare, om det hjælper hvis du fjerner Windows messenger, men beholder MSN messenger?
Avatar billede kalp Novice
07. juni 2005 - 20:19 #8
seba0124 hvad hvis du gemmer hijackthis direkte på skrivebordet?
Avatar billede kalp Novice
07. juni 2005 - 20:21 #9
ellers kør dette program

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixSflog.exe
eller
www.arlet.dk/FixSflog.exe

det skulle gerne være rettet lige præcis imod msn virusen
Avatar billede seba0124 Nybegynder
07. juni 2005 - 20:40 #10
@arlet

Langt om længe er scanningen færdig.. Her har du logen:

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            20:36:25, 07-06-2005
+ Report-Checksum:        8B3520E

+ Date of database:        07-06-2005
+ Version of scan engine:    v3.0

+ Duration:                34 min
+ Scanned Files:            53828
+ Speed:                26.10 Files/Second
+ Infected files:            6
+ Removed files:            6
+ Files put in quarantine:        6
+ Files that could not be opened:    0
+ Files that could not be cleaned:    0

+ Binder:        Yes
+ Crypter:        Yes
+ Archives:        Yes

+ Scanned items:
    C:\

+ Scan result:
    C:\Documents and Settings\joh04z17\Cookies\joh04z17@as1.falkag[1].txt -> Spyware.Tracking-Cookie -> Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\joh04z17\Cookies\joh04z17@doubleclick[1].txt -> Spyware.Tracking-Cookie -> Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\joh04z17\Cookies\joh04z17@mediaplex[1].txt -> Spyware.Tracking-Cookie -> Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\joh04z17\Lokale indstillinger\Temp\dia125.exe -> Dialer.Generic -> Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\install.exe.mwt -> Backdoor.Rbot.iy -> Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\nxhsiflswt\csrss.exe -> Worm.Chod.a -> Cleaned with backup

::Report End
Avatar billede seba0124 Nybegynder
07. juni 2005 - 20:41 #11
@kalp

Prøver li at køre dit anbefalede program. Vender tilbage bagefter.
Avatar billede seba0124 Nybegynder
07. juni 2005 - 20:52 #12
@kalp

Har netop overstået scanningen med dit anbefalede program og den fandt IKKE noget. Kan det måske være fordi jeg netop hat kørt ewido scanningen? Og betyder det at virusen ikke er der længere?
Avatar billede kalp Novice
08. juni 2005 - 21:03 #13
seba0124 >> måske.. det kan vi bekræfte hvis først du scanner med denne scanner også

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

i fejlsikret tilstand.

og efterfølgende

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.