Avatar billede pxa Nybegynder
05. april 2001 - 15:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg lov at søge i flere tabeller med sammen felt navne?

Kode:
strSQL = \"SELECT scenarier.Titel, benchmarking.Titel FROM scenarier, benchmarking WHERE (Titel LIKE \'%\" & strKeyword & \"%\')\"

Jeg forsøger at søge i både tabellen scenarier og tabellen benchmarking.
Begge tabeller har et felt med navnet Titel
Jeg får så beskeden:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The specified field \'Titel\' could refer to more than one table listed in the FROM clause of your SQL statement.

/cgi-bin/ledelsesnetasptest/searchdatabase/search.asp, line 47

Hvordan undgår jeg det?
Avatar billede netsrac Praktikant
05. april 2001 - 15:17 #1
strSQL = \"SELECT scenarier.Titel, benchmarking.Titel FROM scenarier, benchmarking WHERE (scenarier.Titel LIKE \'%\" & strKeyword & \"%\') OR (benchmarking.Titel LIKE \'%\" & strKeyword & \"%\')\"

Avatar billede pxa Nybegynder
05. april 2001 - 15:23 #2
Tak for det.
Avatar billede netsrac Praktikant
05. april 2001 - 15:26 #3
Så lidt :-)