Avatar billede davidfossil Nybegynder
06. juni 2005 - 21:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Enterprise Manager: Åben DB direkte (uden om server)

Kan jeg bede min Enterprise Manager åbne en bestemt database på en bestemt server, uden at skulle bladre igennem listen over databaser på serveren?

Problemet er at man på udbyderen Azero's server kan se en liste over rigtig mange databaser, hvilket tager en krig at loade... =(
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. juni 2005 - 12:01 #1
Det tror jeg ikke man kan. Man kunne jo forestille sig at man kun kunne se databaser man har adgang til, men det ville tage ligeså lang tid, da alle databaser jo så skulle undersøges.

Du kan bede den om ikke at vise Systemdatabaser og -objekter, det hjælper vel en lille smule: Højreklik, Edit registration properties
Avatar billede davidfossil Nybegynder
07. juni 2005 - 18:14 #2
Øv bøv :(

Programmet EMS MS SQL Manager virker vist bedre til mit brug. Her registrerer man de enkelte databaser, i stedet for at registrere serveren. På denne måde slipper jeg for at vente på at database listen for serveren hentes...

Ingen andre idéer? Kunne nu være smart om kan bare kunne have et shortcut til Enterpriser Manager, direkte ind til databasen. Svarende den eksisterende funktion hvor man kan åbne en ny browser med udgangspunkt i en bestem branch...
Avatar billede steent Nybegynder
18. juni 2005 - 11:13 #3
Det tyder jo på (og beviser endnu en gang) at Azero har noget at lære om hosting, nærmere hosting af SQL. Det er jo ikke særligt tilfredsstillende at man kan se alle de kunder de har på SQL, det åbner jo for at folk vil forsøge sig frem med at hacke sig ind på de andre databaser.

Det kan GODT lade sig gøre kun at få vist de DB's man har adgang til, men du kan ikke gøre det som bruger, det er en med sa adgang der skal køre et script på SQL serveren.

Jeg syntes du skal bede dem om at oppe sig lidt og læse KB 889696

PS.: Og så kan du selvfølgelig selv bruge tippet fra ldanielsen