Avatar billede osito Nybegynder
06. juni 2005 - 13:24 Der er 4 kommentarer

computer genstarter?

Hej

min computer har det med at genstarte når den virkelig skal til at lave noget. Den gør det kun når jeg skal spille World of Warcraft og når jeg skal en Diskdefragmentering. Så genstarter den bare, også står den bare og blinker, så skal jeg over og hive stikken til computeren ud og ind igen for at jeg kan starte den igen.

Hvad kan være problemet?

Min computer er en:

AMD 2100+
512 DDR Ram
Geforce 4 - 128 MB

På forhånd tak
Martin
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. juni 2005 - 14:44 #1
Umiddelbart vil jeg sige, at du har et varmeproblem.

Diskdefragmentering og spil kræver meget af CPU'en, og hvis den ikke er rigtig kølet, eller den varme luft fra køleren på CPU'en ikke kommer ud af kabinettet, ja så lukker den ned. Hvis, som det sikkert er på din, automatisk genstart er Enabled, så genstarter den.

Du må igang med at sikre god køling. Ny kølepasta på CPu'en, rense propellen på CPU køleren, og rense propellen på din PSU fan og evt. din/dine Kabinets fan(s).
Avatar billede sorenriis Nybegynder
06. juni 2005 - 16:07 #2
Kunne måske også være et PSU problem (strømforsyningen), der ikke længere kan være med. Det med at den bare blinker og at du skal tage strømmen helt fra den for at få den startet kunne måske godt tyde på noget i den retning.

Prøv evt. med en anden strømforsyning, hvis du har mulighed for det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 10:48 #3
Er der udvikling her ? ?
Avatar billede sorenriis Nybegynder
06. februar 2010 - 11:57 #4
Husk at lukke spørgsmålet ;)