Avatar billede lottedn Nybegynder
05. juni 2005 - 00:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Billede på tvet via bærbar

Jeg har tidligere forbundet min stationære med min plasma uden problemer. Nu har jeg fået mig en bærbar og forventede egentligt at det ville fungere lige så let som tidligere, men det er så ikke tilfældet ... hvorfor nu ikke det ?

Jeg kan udelukkende på mit baggrundsbillede fra skrivebordet frem på tvet ved at udvide skærmen ....nothing else .... (/%#¤&%)(

HJÆLP .....
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2005 - 00:56 #1
Dit grafikkort er sat til PAL-B ?
Din av-kanal på tv'et er sat til S-VHS ?

Hvilket grafikkort har du i pc'en ? - Kan du vælge "Sammensat video out" et sted ?
Avatar billede lottedn Nybegynder
05. juni 2005 - 01:17 #2
ati mobility radeon x600

hvor tjekker jeg pal-b ?

Tvet er tilsluttet som monitor - vga

Kan ikke se noget ala sammensat videoout
Avatar billede lottedn Nybegynder
05. juni 2005 - 01:41 #3
nu er det lykkes mig at adskille de to skærme. nu er tvet en klon af pc skærmen ... men det lader til at jeg er nød til at finde mig i en noget lavere opløsning end normalt for at det hænger sammen ( pc skærmen er en 15,4) .. men jeg kan ikke afspille en film på pcen og så se indholdet på tvet ... jeg kan alt andet, inkl se underteksterne ..høre lyden ... osv. men ikke overføre billedet ...
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2005 - 01:55 #4
Prøv at gå ind under avanceret -> skærme -> klik på TV (eller hvad din plasma nu hedder) -> vælg "format" og tjek at den står til Pal-B.

I fanen "Overlay" plejer "Teater tilstand" at skulle være aktiveret.

Opløsningen skal du nok regne med er mindre, ja.
Avatar billede lottedn Nybegynder
05. juni 2005 - 02:14 #5
Har lukket det ned nu ... troede du var gået kold ... ss ..
prøver imorgen.

Skal opløsningen på pcen være samme som på tvet i denne forbindelse for at skrivebordet kan tilpasse sig tv skærmen ? for jeg måtte sætte begge skærme på 1024x768 for at halvdelen af billedet ikke skulle forsvinde ud forbi tvskærmens sider ...??
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2005 - 03:08 #6
Jeg må indrømme at jeg ikke har erfaring med plasma-skærme. Her tænker jeg på om de registreres af grafikkortet som pc-monitor eller som tv/fjernsyn.

I min egen situation kan jeg flytte billedet på tv-skærmen med musen, når opløsningen er for høj. Altså op og ned og side til side - det kan ikke se på min pc-skærm, men på tv'et flytte billedet sig som nævnt, når jeg kør musen ud til kanten af billedet.
Derfor er jeg nød til at tilpasse opløsningen efter dette.
Endvidere giver det en stor forskel vedr. opløsningen, om du køre med tv-skærmen (plasma'en) som primær eller sekundær (klonet) enhed. Dette kan jeg vælge imellem på mit ati-kort under fanen "skærme" (2 blå ikoner der nærmest ligner minimer/maximer i browseren). Denne indstilling kan også have indvirkning på om en film vises på begge skærme eller kun den primære. (Har sgu ofte selv bøvlet frem og tilbage med det...)

Tillader mig at smide et svar, men er desværre først tilbage igen på Mandag. /Hygge
Avatar billede lottedn Nybegynder
05. juni 2005 - 20:03 #7
Jep , det er netop en del af problemet .... ( den med skærmbilledet som fylder for meget sådan at jeg kun ved at køre musen ud til kanten kan få resten at se - dog forsvinder så meget mere jo væk i den anden ende som resultat ... )
Avatar billede lottedn Nybegynder
05. juni 2005 - 20:22 #8
jeg kan egentligt ikke forstå at jeg under skærme ikke har mulighed for at vælge katagorien "tv" - men udelukkende "flad skærm" og "skærm"
Avatar billede lottedn Nybegynder
26. september 2005 - 18:29 #9
lukker spørgsmålet ned - desværre uden løsning