Avatar billede golyf Nybegynder
04. juni 2005 - 23:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med interfaces.

Nu er jeg ved at blive ånsvag i toppen og kan ikke finde ud af det mere. Jeg har en fil, som har nogle interfaces:

Namespace commm
    Public Interface IServerCommunication
        Function GetServerStatus() As String
        Function GetShootStatus(ByVal UniqueGameId As String) As Boolean
        Function GenerateNewGame(ByVal PlayerName As String, ByVal BoardX As Integer, ByVal BoardY As Integer) As String
    End Interface
End Namespace

I en anden fil har jeg så selve funtionerne:

    Public Function GetServerStatus() As String _
        Implements IServerCommunication.GetServerStatus
        Console.WriteLine("Welcome...")
        Return "Ready"
    End Function

    Public Function GetShootStatus(ByVal UniqueGameId As String) As Boolean _
        Implements IServerCommunication.GetShootStatus
        Return FindGame(UniqueGameId).ShootStatus
    End Function

Det hele virker fint på 'GetServerStatus()', men på  GetShootStatus i sidst omtalte fil siger Visual Studio: D:\Privat\Benny\IOT.NET Projekt\ss\ssmanager\Work.vb(16): 'GetShootStatus' cannot implement 'GetShootStatus' because there is no matching function on interface 'IServerCommunication'.

Hvad f.... gør jeg forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2005 - 09:57 #1
Når du builder din implementation - får du så buildet mod den rigtige
IServerCommunication ?
Avatar billede golyf Nybegynder
05. juni 2005 - 20:14 #2
Ja. Det skulle jeg mene, men....
Når jeg f.x. udkommentere det interface som virker, er det som om det ikke opdateres de andre steder og selvom den er udkommenteret, så virker det fint. Som om de andre classer ikke opdager at der er rettet i interfacet :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2005 - 20:21 #3
det lyder som om at du har nogle rebuild problemer

jeg tror at du skal fokusere på at få dem løst

med lidt helt virker dit interface når de er løst
Avatar billede golyf Nybegynder
06. juni 2005 - 06:48 #4
Tak, men hvordan.
Jeg har 3 projekter: Server, Client og fælles filer. Build/rebuild løser ikke problemerne :-(
.oO( Slette dll, filen som fælles lander i? )
Avatar billede golyf Nybegynder
13. juni 2005 - 12:26 #5
Jeps ... Slette dll filen og oprette reference til den igen. Det virkede :-(

For dem der er nys, så var det med .NET 2002. Ved ikke om nyere er bedre....

Nogle som mener de skal ha' point?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2005 - 22:15 #6
tja ....
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 16:28 #7
??
Avatar billede golyf Nybegynder
25. juli 2005 - 10:53 #8
ups ... glemte