Avatar billede mik789 Nybegynder
04. juni 2005 - 17:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

udløbet signatur til makroer

Jeg har Word 2003 Sp1, og har kørt uden problemer. Men pludselig får jeg følgende besked når jeg åbner Word:

"Filen indeholder makroer med en signatur, som er udløbet eller tilbagekaldt. Da du kører med højt sikkerhedsniveau, vil disse makroer blive deaktiveret." - og derefter på engelsk.

Det der undrer mig, er at denne besked ikke kommer i forbindelse med et bestemt dokument, men når jeg åbner Word, dvs. når der kun er loadet et tomt dokument. Hvad betyder det? Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede brynil Nybegynder
04. juni 2005 - 20:44 #1
Word åbner Normal.dot automatisk når der startes op. Måske har du fået gemt noget dér eller ubemærket fået lagt nogle sikkerhedsindstillinger i filen?
Avatar billede mik789 Nybegynder
05. juni 2005 - 07:36 #2
ok. så er det kommet via et dokument udefra. ved du hvad jeg så skal gøre?
Avatar billede brynil Nybegynder
05. juni 2005 - 14:14 #3
Så vidt jeg kan se, danner Word en ny ren normal.dot, hvis der ikke findes en i forvejen. Prøv at flytte den gamle normal.dot væk og start Word.

Men husk at makroer du evt. selv har placeret i filen, efterfølgende skal flyttes til den nye.

Filen er placeret i:
C:\Documents and Settings\[Dit brugernavn]\Application Data\Microsoft\Skabeloner

Håber det hjælper.
Avatar billede rvm Nybegynder
06. juni 2005 - 07:50 #4
Der står i beskeden at dit sikkerhedsniveau er for højt. Vælg Funktioner/Makroer/Sikkerhed og sæt sikkerhedsniveauet ned til "Lav" - så slipper du for meddelelsen.
Avatar billede mik789 Nybegynder
06. juni 2005 - 22:16 #5
brynil> ok, det var en mulighed. problemet er bare at jeg har en masse tastaturgenveje (til specialtegn som jeg er afhængig af). og de er, så vidt jeg ved, netop gemt i normal.dot. så løsningen indebærer at jeg skal definere alle disse en gang til.

rym> ja, det kunne jeg gøre, men der er vel en grund til at højt sikkerhedsniveau anbefales (det gør det i hjælpefilerne). Det drejer sig ikke bare om at slippe for meddelelsen, men
Avatar billede mik789 Nybegynder
06. juni 2005 - 22:41 #6
... men om at Word ikke skal forvente disse makroer, som må være kommet via et dokument udefra, som brynil var inde på.
Avatar billede mik789 Nybegynder
22. juni 2005 - 19:27 #7
fandt ud af hvilke makroer det skyldtes. det var en php-creator der fungerede ved disse makroer, som så har en udløbsdato hvorefter de skal accepteres hver gang.
rym> men tak alligevel