Avatar billede monsterblaster Nybegynder
04. juni 2005 - 11:15 Der er 5 kommentarer

Newbie- overclocking af 3000+ Amd bare lidt.

Jeg har et ASUS-bundkort mrk. Asus A7N8X-E Deluxe, med en processor, en AMD Barton Athlon XP 3000 + / 128 KB L1 Cache / 333 MHz.

Jeg udskiftede den fra 2500+ men den blev alligevel langsommere.

Kan jeg overclocke denne 3000+ bare en anelse så det hjælper på ydelsen ?

Er der nogen der ved hvordan man gør ? skal jeg i bios og ændre lidt eller ?

Med venlig hilsen

monsterblaster
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2005 - 14:51 #1
Langsommere ?. Hvordan ved du det ?.
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
04. juni 2005 - 17:12 #2
egentligt kan jeg blot se det på at mit far cry er begyndt at hakke efter at jeg har ´monteret den nye cpu. Det var egentligt tanken at det skulle blive lidt bedre. ganske meget hakkeri faktisk.
Avatar billede tgv Nybegynder
04. juni 2005 - 20:43 #3
Det du siger giver ingen mening monsterblaster. Hakkeri, altså fps drop? Checket for spyware, virus eller andre HDD dræbere? :) Hvis du har en athlon 3000+ tror jeg dog ikke du kan OC meget, du burde sq have beholdt din 2500+ og fixet den til 3200 :)

Desuden, jeg vil ikke råde dig til at oc hvis du ik ved hvad du gør, søg lidt rundt på google og få et overblik over udtryk osv.
Avatar billede mdietz Nybegynder
04. marts 2008 - 13:28 #4
Var det en AMD 2500+ (Barton) med 512kb L2 cache du havde før?
Jeg mistænker nemlig at du har købt en AMD 3000+ (Sempron) som har en meget mindre L2 cache.

Den mindre cache resulterer i lavere ydelse...

L1 cache er meget dyrt at lave, hvorfor L2 og L3 har vundet stort indpas de senere år.
Hvis du har en Sempron 3000+ er der ikke meget at gøre; du kan prøve om du kan bytte den til en "Athlon" model, eller du kan forsøge dig med overclocking.
Dette afhænger dog meget af hvad dit system ellers er bygget op af
Avatar billede mdietz Nybegynder
04. marts 2008 - 13:58 #5
har du forresten lavet andre hardwareændringer eller software for den sags skyld?